تعداد جستجوهای روزانه در موتور «داک‌داک‌گو» از ۱۰۰ میلیون فراتر رفت

دیجیاتو یکشنبه 28 دی 1399 - 19:01
همزمان با استقبال خیره کننده از پیام‌رسان سیگنال، تعداد جستجوهای روزانه موتور «داک‌داک‌گو» به عنوان یکی دیگر از سرویس‌های محبوب از نظر حریم خصوصی برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیون عبور کرده است. موتور جستجوگر  داک‌داک‌گو (DuckDuckGo) که خودش را ... The post تعداد جستجوهای روزانه در موتور «داک‌داک‌گو» از ۱۰۰ میلیون فراتر رفت appeared first on دیجیاتو.

همزمان با استقبال خیره کننده از پیام‌رسان سیگنال، تعداد جستجوهای روزانه موتور «داک‌داک‌گو» به عنوان یکی دیگر از سرویس‌های محبوب از نظر حریم خصوصی برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیون عبور کرده است.

موتور جستجوگر  داک‌داک‌گو (DuckDuckGo) که خودش را جایگزینی برای گوگل با تمرکز بیشتر بر حفاظت از حریم شخصی معرفی می‌کند. این موتور برای اولین بار در عمر ۱۲ ساله خود توانسته طی یک روز بیش از ۱۰۰ میلیون جستجو داشته باشد.

این موفقیت در ادامه روند رو به رشدی به دست آمده که از دو سال پیش شروع شده و در اواسط تابستان با جستجوی ماهیانه ۲ میلیاردی به اوج خود رسیده بود. این موتور جستجو تا مدتی قبل صرفا از طریق وب‌سایت در دسترس بود اما برای افزایش هرچه بیشتر کاربرانش اپ‌های اندروید و iOS و یک افزونه کروم را نیز ارائه کرد. در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد کاربر اپ‌ها و افزونه مذکور را نصب کرده‌اند.

یکی از مهمترین دلایل رشد داک‌داک‌گو توجه فزاینده کاربران به حفاظت از حریم خصوصی خود و جلوگیری از جمع‌آوری داده‌ها تا حد ممکن است که همین اواخر باعث شد میلیون‌ها کاربر با روی گرداندن از واتس‌اپ به استفاده از پیام‌رسان‌های جایگزین نظیر تلگرام و سیگنال روی آورند.

داک‌داک‌گو علاوه بر موتور جستجو یک مرورگر ویژه هم دارد اما عدم جمع‌آوری انبوه داده‌ها در آن باعث شده به عنوان موتور جستجوی پیش فرض مرورگر «تور» انتخاب شده و حین استفاده از چندین مرورگر دیگر در حالت پرایوت هم نقش سرچ انجین اصلی را بازی کند.

هرچند واتس‌اپ با یک عقب‌نشینی آشکار اعلام کرد که اشتراک داده‌ها با فیسبوک را ۳ ماهه به تعویق می‌اندازد اما میلیون‌ها کاربر با نصب پیام رسان‌های دیگر نشان دادند که دوران عدم توجه به حریم خصوصی سرآمده و سرویس‌ها به آسانی نمی‌توانند به داده‌‌های کاربران چوب حراج بزنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.