Fascination؛ طراح خلاق آمریکایی و دردسرهای علاقه به هواپیما! (+عکس)

عصر ایران شنبه 21 خرداد 1401 - 00:05
Fascination طراحی متفاوت و آینده نگر داشت و قابلیت چرخش 180 درجه به علاوه بیشینه سرعت 209 کیلومتر برساعت از ویژگی های مهم آن بود.

عصر ایران- پل ام.لوییس کار آفرین و طراح خودرو آمریکایی است که در نوامبر 1990 فوت کرد. علت شهرت این فرد به فعالیت های وی طی دهه 30 تا اواسط دهه 60 میلادی مربوط می شود. اولین خودروی لوییس در سال 1937 با نام ایرموبیل معرفی شد. ظاهرا طراح علاقه خاصی به صنعت هوانوردی داشته و به همین دلیل نامگذاری و شکل ظاهری این خودروها با سایر وسایل نقلیه دوران خود متفاوت بوده است.

ایرموبیل از منظر ابعاد و اندازه تقریبا با فولکس واگن بیتل برابری می کند. به هر ترتیب ایرموبیل یک طرح و محصول موفق نبود و تنها به خاطر تفاوت های ظاهری نامش در صنعت خودرو مورد اشاره قرار می گیرد.

Fascination؛ طراح خلاق آمریکایی و دردسرهای علاقه به هواپیما! (+عکس)

Fascination

دومین تلاش لوییس برای معرفی یک خودرو، محصولی به نام Fascination بود که در سال 1962 نمونه اولیه آن در دنور کلرادو رونمایی شد.

در نهایت 5 دستگاه از این خودرو تولید شد و هم اکنون نیز در اختیار مجموعه داران قرار دارد. Fascination طراحی متفاوت و آینده نگر داشت و قابلیت چرخش 180 درجه به علاوه بیشینه سرعت 209 کیلومتر برساعت از ویژگی های مهم آن بود.

Fascination؛ طراح خلاق آمریکایی و دردسرهای علاقه به هواپیما! (+عکس)

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، Fascination یک سه چرخه عجیب بود که از موتور 4 سیلندر آلومینیومی استفاده می کرد. اما در نهایت این ویژگی ها و ظاهر نامتعارف آن نتوانست زمینه ساز تولید انبوه و پذیرش آن به عنوان یک خودروی محبوب در خیابان ها شود.

یکی از نشریات آن زمان در رابطه با پل ام.لوییس نوشت: عشق به هواپیما در تمامی فعالیت های لوییس مشهود است اما همین علاقه عجیب عامل اصلی شکست های پی در پی این مرد است. هر چه تلاش کرده نه یک هواپیمای واقعی بوده نه یک خودروی کاربردی قابل استفاده!

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.