کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در بناب

ایرنا دوشنبه 16 تیر 1399 - 17:36
تبریز- ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی بناب گفت: در سایه همدلی و همکاری اعضای شورای هماهنگی ترافیک شهرستان در ۳ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی آمار فوتی تصادفات درون شهری و برون شهری هستیم.
کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در بناب

سرهنگ سهراب شفقی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون حمل و نقل جاده ای و سوانح شهری بناب با اعلام این مطلب افزود: در تصادفات جرحی نیز شاهد کاهش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و این امر در سایه برگزاری کلاس های آموزش همگانی و آگاه سازی های صورت گرفته حاصل شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سال گذشته بناب از نظر آمار تصادفات فوتی درون شهری و برون شهری در شرایط قرمز قرار داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بی رویه خودرو در سطح شهر شاهد افزایش حجم ترافیک سنگین در شهر هستیم.

شفقی با توجه به حجم بالای تردد و وجود مطب پزشکان و داروخانه ها در خیابان دانشجو پیشنهاد کرد این مسیر یک طرفه شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از پخش و آسفالت ریزی بیش از ۴۰۰ هزار تن آسفالت در سال گذشته از سوی راهداری استان خبرداد و گفت: هم اکنون نیز بالای یکهزار میلیارد ریال از بابت آن به پیمانکاران بدهکاریم.

غلامرضا رسول زاده افزود: هم اکنون در ۱۱ نقطه استان اداره کل راهداری اقدام به آسفالت ریزی می کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت آسفالت جاده ای بناب گفت: با تخصیص اعتبار لازم نسبت به اجرای طرح روشنایی جاده بناب- عجب شیر اقدام خواهد شد.

علیرضا سلیمانی فر با انتقاد از اقدام شهرداری در خصوص صدور مجوز ایجاد دکه در میدان پاسداران از سوی شهرداری گفت: این میدان در حوزه راهداری بوده و شهرداری نبایستی با واگذاری امتیاز دکه در اطراف این میدان دنبال کسب درآمد باشد.

وی افزود: این میدان در شرایط فعلی مشکلاتی دارد و نباید با ایجاد دکه در اطراف این میدان بر مشکلات فعلی بیافزاییم.

شهرستان بناب با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

ایجاد مجتمع های تجاری، خدماتی و درمانی بصورت انبوه در مرکز شهر، عدم مسیرگشایی و احداث خیابان های عریض، واقع شدن بازارهای سنتی شهر در مرکز و ایجاد بازارچه های مدرن در کنار آن ها، رشد شهرنشینی و گسترش فیزیکی شهر از چهار سمت، افزایش تعداد خودروها و استفاده از آن در کلیه امور زندگی و نبود پارکینگ های خصوصی و عمومی متناسب با بلند مرتبه سازی و افزایش ساختمان های انبوه موجب گره خوردن ترافیک در مرکز شهر شده است که جهت روان سازی آن بایستی تمهیدات ویژه به کار بست و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت طرح ریزی کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.