برداشت هلو از باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 16 تیر 1399 - 18:43
شهرکرد- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برداشت هلو از باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد، گفت: بیش از ۴۸ هزارتن هلو از سطح باغات این استان برداشت می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه برداشت هلو در چهارمحال و بختیاری آغاز شد، اظهار داشت: سه هزار و ۶۱۶ هکتار از سطح باغات چهارمحال و بختیاری به کشت هلو اختصاص دارد که از این سطح ۷۰۰ هکتار آن نهال و مابقی بارور می‌باشد

شیرانی افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح ۴۸ هزارتن هلو در استان برداشت شود.

وی گفت: برداشت هلو در استان از اوایل تیرماه آغاز می‌شود و تا مهرماه ادامه دارد و برداشت این محصول بستگی به زودرس، میان رس و دیر رس بودن این محصول در استان دارد

شیرانی ادامه داد: رقم‌هایی نظیر زعفرانی، کاردی، جی اچ هل و اسپرینگ کرست در استان کشت می‌شود

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح باغات هلو در شهرستان‌های سامان و بن است افزود: مقداری از محصول تولیدی در استان استفاده می‌شود و عمده محصول تولیدی به استان‌های اصفهان، تهران و استان‌های جنوبی صادر می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.