کار دبیر قابل تقدیر است !

صدا و سیما سه شنبه 07 تیر 1401 - 18:11
فدراسیون‌ها پیگیر مشکلات خودشان باشند و منابع درآمدی را برای فدراسیون شان جذب کنند، کاری که دبیر انجام داد قابل تقدیر است.
کار دبیر قابل تقدیر است !به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما داورزنی رییس فدراسیون والیبال در گفتگو با برنامه «همیشه با ورزش» رادیو ورزش: 
 
سوال: بحث این هفته در مورد تخصیص بودجه به فدراسیون‌های مختلف است که از سوی مجلس مستقیم اتفاق افتاد یکی از نمایندگان مجلس آقای فروردین که خودشان رییس فراکسیون هستند به این نکته اشاره کردند که روسای فدراسیون‌هایی که تجربه بیشتری داشتند با مراجعه به کمیسیون تلفیق توانستند برای خودشان یک مبلغی را جدا از بودجه مشخص شده ورزش دریافت کنند در اسامی فدراسیون‌هایی که از این ماجرا نفع بردند اسم فدراسیون والیبال هم آمده بود لطفاً توضیح دهید.
 مهمان: قبل از هر چیز از مجموعه مجلس محترم تشکر کنم که به فکر تقویت منابع مالی و بودجه وزارت ورزش بودند این کار کمیسیون فرهنگی و کار دوستان ما در فراکسیون ورزش قابل تقدیر است. هم کاری که سال گذشته انجام دادند ۱۰ فدراسیون را مورد توجه قرار دادند و هم کاری که امسال انجام دادند و ۲۸ فدراسیون را نام بردند که به هرکدام عددی را پرداخت کردند اصل مطلب، اصل کار بسیار ارزشمندی است که من به نوبه خودم از مجموعه مجلس که این اقدام را انجام می‌داد و به فکر ورزش بوده سپاسگزار هستم. آن چیزی که اتفاق افتاد و بیشتر دوستان در مورد آن گله‌مند هستند طبیعی است که همه فدراسیون‌ها مخاطبین خاص خودشان را دارند و به لحاظ جمعیتی و به لحاظ علاقمندی که در بین مردم وجود دارد نسبت به رشته‌های مختلف ورزشی، هر فدراسیون ملزم است مسائل خودش را دنبال کند و پیگیر مشکلات خودش باشد و منابع درآمدی را برای فدراسیونش چه از منابع دولتی و چه از منابع غیر دولتی جذب کند، کاری هم که برادر عزیز جناب آقای دبیر انجام دادند بسیار قابل تقدیر است و به هر ترتیب دبیر از سرمایه‌های ورزش کشور است و جزو کسانی است که زحمت زیادی برای موفقیت‌های کشتی چه در زمانی که کشتی می‌گرفت و چه در زمانی که مسئولیت فدراسیون کشتی را به عهده گرفته از خودش نشان داده و اقدامات ارزشمندی را در بازسازی و راه اندازی کمپ‌های خوب کشتی و همچنین نتایجی که در مسابقات مختلف به دست آورده است. مطالبی که من می‌گویم اساساً مخاطب من خدای نکرده نه فدراسیون کشتی و نه آقای دبیر است که زحمت کش کشتی هستند.
بحث ما این است که ضمن اینکه مجلس محترم نسبت به این موضوع اقدامات ارزشمندی را انجام داده ما از این طرف قصه مسئولیتی را به وزارت ورزش و جوانان مجلس واگذار کرده و از بابت این برنامه و بودجه‌ای که وزارت ورزش می‌دهد از آن توضیح و گزارش می‌خواهد و باید مبتنی بر منابعی که به وزارت ورزش می‌دهد وزیر محترم و مجموعه وزارت ورزش در حوزه جوانان و ورزش همگانی و ورزش قهرمانی توضیح دهد.
 اینکه ما در ورزش کشور نزدیک به ۳ هزار و خورده‌ای میلیارد تومان پول به ورزش جوانان می‌دهیم برای کار‌های جاری و عمرانی وزارتخانه این کار ارزشمندی است که من مجموعا بودجه ورزش را در مقایسه با مجموع بودجه کشور ناچیز است یعنی آن چیزی که از ابتدا همه دوستان اذعان کردند بودجه ورزش را از ابتدا کم بستند.
ورزش قهرمانی جدا از ورزش همگانی که به عنوان یک مسئولیت ذاتی وزارت ورزش است که امکاناتی را فراهم کند برای ورزش کردن مردم که ورزش گرا شوند بحثی است که همه ما از آن دفاع می‌کنیم و برنامه‌ای که شما تولید می‌کنید به این سمت می‌رود که امکاناتی فراهم شود برای ورزش همگانی که مردم کمتر هزینه دهند وفرزندان شان بتوانند ورزش کنند، اما در حوزه ورزش قهرمانی ما معمولاً در سال نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در شورای برون مرزی در این چند سال گذشته سال‌های کرونایی کمتر شده و سال‌های قبل از کرونا تا ۲۰ هزار تا هم داشتیم که در شورا مصوب شده رشته‌های مختلف ورزشی اجازه گرفتند و در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات قهرمانی جهان، در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی شرکت کنند و منابع شان هم قسمتی را از وزارت ورزش می‌گرفتند یعنی این نبود که این ۲۰ هزار نفر که برای مسابقات رفتند همه پول را دولت داده باشد. قسمتی از منابع را دولت به آن‌ها پرداخت کرده، ولی اکثریت فدراسیون‌ها سهم عمده‌ای از منابع خود را به ویژه فدراسیون‌هایی که به هر ترتیب یک شرایط ویژه‌ای را دارند به لحاظ تبلیغات و اسپانسری توانستند کار‌هایی را انجام دهند منابعی را از از بازاریابی (مارکتینگ) کسب کردند؛ که توانستند فعالیت هایشان را انجام دهند و پاسخگو بودند در مقابل کاری که انجام دادند، ولی در مجموع وزارت ورزش پاسخگوی همه اتفاقات ورزش در کشور است و طبیعتا همه ما به عنوان ۵۰ فدراسیون، تحت یک سیاست گذاری باید کار کنیم و از طرف دیگر در خصوص روابطی که اتفاق افتد و ارتباطی که با دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر به وجود می‌آید یک وحدت رویه‌ای باید وجود داشته باشد در این موضوعات که وزارت ورزش معاونت حقوقی و مجلس دارد و حوزه معاونت ورزش قهرمانی تکلیفش روشن است که چه وظایفی بر عهده دارد.
اگر قرار باشد ۵۰ فدراسیون مستقیما با کمیسیون‌های مختلف مجلس ارتباط برقرار کنند یا با فراکسیون ورزش و یا با کمیسیون فرهنگی مجلس ارتباط برقرار کنند برای اینکه برنامه خودشان را به این کمیسیون بدهند و از آن‌ها بودجه بگیرند.
از طرف دیگر وزارت ورزش مبتنی بر سیاست گذاری‌هایی که دارد و مسئولیتی که بر عهده اش است و الان هم می‌دانید بودجه کمیته المپیک و پارالمپیک در ردیف‌هایی دیده می‌شود که در کلان ورزش کشور می‌باشد و منابع شان را از این طرف می‌گیرند درست است که در همان جا تقسیم بندی می‌شود که این عدد مربوط به المپیک و این عدد مربوط به پارالمپیک است، اما یک جا دیده می‌شود یعنی در برنامه بازی‌هایی که اتفاق می‌افتد می‌دانید ستاد بازی‌ها وقتی می‌نشیند و در مورد آینده یک رشته ورزشی در مسابقات آسیایی یا در مسابقه قهرمانی جهان و یا المپیک‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند که بتوانند برنامه‌های خودشان را پیاده کنند، طبیعی است که مورد حمایت قرار می‌گیرند قسمتی از منابع شان را از کمیته المپیک و قسمتی را از وزارت ورزش می‌گیرند.
 آن بحثی که مطرح شد و نامه‌ای که دوستان مطرح می‌کنند این نامه دو ماه پیش به مجلس رفت یعنی ۲۴ فروردین امضا شده بود که در خصوص نحوه توزیع و تقسیم اعتبارات ورزش که سهمی که در ورزش از قبل دیده شده بود، چون به هر ترتیب ۵۰ فدراسیون می‌نشینند و با وزارت ورزش تفاهم نامه امضا می‌کنند و متعهد می‌شوند به اینکه سهمی و پولی که وزارت ورزش به آن‌ها می‌دهد خود فدراسیون‌ها چقدر می‌توانند تعهد کنند که پول ارائه کنند و در بیاورند و این منابع چگونه می‌خواهد تامین شود چقدر بودجه جاری است و چقدر حقوق و دستمزد است و چقدر مربوط به فعالیت‌ها است و اعزام‌هایی که دارند و تورنمنت‌هایی که باید بروند و کمپ و میزبانی‌هایی که باید انجام دهند در قالب تفاهم نامه دیده می‌شود و چشم وزارت ورزش به این است که این سهمی که از اول مثلاً عدد ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیارد مجلس قبول می‌کند و دولت می‌گذارد در قانون بودجه که به عنوان کمک به فدراسیون ورزشی داده شود، یک تقسیم‌بندی صورت می‌گیرد متناسب با آن‌ها و پرداخت می‌کنند.
 یک دفعه از سال گذشته بحث‌هایی در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد آن هم از سر دلسوزی و خدای نکرده بر سر این موضوع بحث دیگری ندارم و دوستان در مجلس بودند و ورزشی بودند و خیلی دلسوزانه دنبال می‌کردند که بتوانند به بعضی از رشته‌ها کمک کنند، اما وقتی آمار و ارقام بیرون می‌آید که به چه رشته‌ای چقدر کمک کردند، دوستان عزیز محترم مجلس بگویند که این برگشته به آن‌هایی که فعال‌تر در مجلس بودند سهم بیشتری گرفتند یعنی آن‌هایی که فعال‌تر بودند.
 
سوال: یعنی عبارتی که آقای فروردین گفتند این بود که آن‌هایی که تجربه بیشتری داشتند به کمیسیون تلفیق آمدند و توانستند مبلغ بیشتری را دریافت کنند.
مهمان: اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس در زیر و بم ورزش قرار بگیرد بسیار عالی است یعنی کمیسیون فرهنگی مجلس در جریان مسئولیت‌هایی که وزارت ورزش در حوزه ورزش قهرمانی دارد قرار بگیرد، چه کسانی کار ورزش قهرمانی انجام می‌دهند جز فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی؟ در بین فدراسیون‌ها، فدراسیون کشتی است که می‌تواند برنامه خودش را برای المپیک و بازی‌های آسیایی ارائه کند و توضیح دهد و کارهایش را انجام دهد که کار بسیار خوبی است یا فدراسیون والیبال است که می‌تواند رییسش برود همه فعالیت‌های چهار سال آینده خودش را ارائه کند و بتواند از منابعی که می‌تواند از جا‌های مختلف جذب کند قسمتی را به دولت نگاه می‌کند و قسمتی را از اسپانسر و قسمتی را اگر از جایی منابع مازاد بتواند بگیرد با عنایت به اینکه قیمت تمام شده فعالیت‌های ما الان ۷ تا ۸ برابر شده است. یعنی اینکه ما اعزامی را انجام می‌دادیم به طور مثال الان والیبال سه رده آقایان تیم ملی داریم و سه رده خانم‌ها و بعد ساحلی را داریم که مرتب در بازی‌های مختلف آسیا شرکت می‌کنند و اعزام می‌شوند و کمپ دارند و برنامه داریم و نگاه من فقط به بودجه دولت نیست حداکثر ۱۰ تا ۲۰ درصد بودجه من را المپیک و وزارت ورزش تامین می‌کند و ۸۰ درصد را خودم باید تامین کنم. این چیزی است که به ما گفتند و متاسفانه منجر به چالشی بین فدراسیون‌ها مقابل یکدیگر شد. این روش روشی است که ما مقداری روی آن بحث داشتیم که واقعاً می‌گویم برای همه ما آقای دبیر عزیز است و سرمایه ما است و اساساً نمی‌خواهیم در این خصوص سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و آقای دبیر فوق العاده کار کرده است و در این مدتی هم کار‌های خوبی انجام داده و هیچ بحثی هم نیست. من پریشب به دوستان گفتم ۷۰ میلیارد کم است برای کشتی و بیش از این‌ها باید بدهند تا بتواند برای کشور افتخارآفرینی کند، اما از این طرف ما تقریبا این ۲۷،۲۸ فدراسیونی که مد نظر دوستان در مجلس بود صحبت‌های مفصلی که شما در طول یک سال دارید راجع به رشته‌های مدال‌آور، رشته‌هایی که انتظار دارید بتواند در کشور افتخار آفرینی کنند مانند قایقرانی، تیراندازی، ژیمناستیک، شنا و همین رشته‌ای که ماه گذشته در مسابقات المپیک خودش توانست افتخارآفرینی کند رشته نابینایان، می‌گوییم که به نابینایان در این ردیف سه میلیارد تومان می‌دهیم و به یک رشته دیگر ۲۰ میلیارد و رشته دیگر دو میلیارد می‌دهیم ببینید اگر قرار است ما بر مبنای شاخص‌هایی که می‌خواهد از ظرفیت‌های عمومی کشور درست استفاده کند، ما از تیراندازی چه انتظاری داریم؟ از ژیمناستیک و شنا و دو میدانی چه انتظاراتی داریم؟ بحث این است که ما اگر این هماهنگی فیمابین وزارت ورزش و کمیسیون فرهنگی وجود داشت و این دوستان می‌نشستند و نقطه‌نظرات وزارت ورزش را در این رابطه لحاظ می‌کردند و از طرف دیگر خود فدراسیون‌های مختلف را قرار نبود تک تک فدراسیون‌ها مراجعه کنند و برنامه شان را در کمیسیون‌ها ارائه کنند و قرار بر این نبود تک تک فدراسیون مستقیم این کار را انجام دهند بعضی از دوستان مراجعه کردند و به قول دوستان تجربه بیشتری داشتند و به مجلس مراجعه کردند و سهم بیشتری از این اعتبار گرفتند الان بحث این نیست و می‌گوییم ۳۰۰ میلیاردی که اضافه کرده خدا پدرتان را بیامرزد اگر ۳ میلیارد بشود، اما باز هم از شما تشکر می‌کنیم، اما بحث ما این است این ناهماهنگی فیمابین باعث می‌شود این اختلافات به وجود بیاید و خدای نکرده دوستان عزیز ما مقابل هم قرار بگیرند من رییس فدراسیون هستم تلاش می‌کنم منابع بیشتر را از هر جایی که می‌توانم به دست بیاورم مثلاً از اول امسال تا الان بیش از ۲۰ میلیارد هزینه کردم برای مسابقات و اعزام‌هایی که انجام دادیم و دولت ۵۰۰ میلیون تومان به من پول داده است آیا راه درست این بوده که من به کمیسیون فرهنگی و کمیسیون مجلس بروم و دنبال کنم سهم بیشتری از مجلس بگیرم یا راه درست این بوده که من برنامه ام را به وزارتخانه ارائه کنم و فدراسیون‌های دیگر هم برنامه‌هایشان را ارائه می‌کنند. وزارت ورزش با هماهنگی با دوستان ما در کمیسیون فرهنگی که بسیار برای من عزیز هستند این هماهنگی را انجام می‌دادند و ببینند این برنامه هدفمندی که ما برای چهار سال آینده تنظیم کردیم یا بودجه‌ای که برای امسال در سال ۴۰۱ انجام میدهیم چقدرش را مجلس می‌تواند اضافه کند به پولی که وزارتخانه داده و چقدر من باید از بازار یابی (مارکتینگ) و بخش‌های دیگر جذب کنم و عینا سایر رشته‌های دیگری که می‌تواند این کار را انجام دهد و بحث ما این است که تاکید می‌کنم اساساً بحثی که مطرح می‌کنم نافی زحمات دوستانم در کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش نیست، بحث ما این بوده که هماهنگی و یک تفاهم نامه بین دوستان ما در وزارت ورزش و کمیسیون فرهنگی اگر پیدا می‌کرد و این ارتباطات و رفت و آمد‌ها در کمیسیون فرهنگی مبتنی بر برنامه‌ای بود که همه فدراسیون‌ها مطلع می‌شدند و همه فدراسیون‌ها برنامه خودشان را ارائه می‌کردند و اعزام‌هایی که انجام گرفته و شرایطی که داشتند.
 
سوال: این که مجلس محترم و کمیسیون فرهنگی و تلفیق آمدند این کار را کردند، ما می‌خواهیم بدانیم ریشه این مشکل به کجا برمی گردد؟ یعنی تبصره ۱۴ قانون بودجه شرایطی را ایجاد کرده که می‌شود هزینه‌هایی را و منابع را برای هزینه‌هایی در نظر گرفت چرا از ابتدا دولت و وزارت ورزش و جوانان جلوی این رویه را نگرفتند و اصلاح نکردند؟
 مهمان: ما دو سال بود که مشکل کرونا در جهان اکثریت فعالیت‌های فدراسیون‌های بین المللی را تعطیل کرد. اعزام‌ها به حداقل رسید یعنی تقریباً مسابقات آسیایی، مسابقات در رشته‌های مختلف کنسل شد و نهایتاً تعداد زیادی از برنامه‌ها در دنیا کنسل شد یعنی ما در دوسال منابعی که فدراسیون‌ها نیاز داشتند صرفا در حد این بود که بتوانند امور جاری خودشان را اداره کنند و حقوق پرسنل را پرداخت کنند و بعضی فعالیت‌ها را داشته باشند، همان موقع ما زنگ خطر را به صدا در آورده ایم و گفتیم الان فعالیت‌ها تعطیل شده، ولی از طرفی روند صعودی قیمت دلار به گونه‌ای شد که یک باره شاهد این بودیم که قیمت تمام شده هر فعالیت ورزشی به ویژه در حوزه بین الملل، بلیط هواپیما گرفتن و هزینه که دلاری باید پرداخت می‌کردند، همه این‌ها چند برابر شد، بله بودجه فدراسیون‌ها را دوستان پیگیری کردند در مقاطعی مطرح شد که بودجه‌ها دو برابر شده است یعنی اگر یک فدراسیون سال گذشته دو میلیارد گرفته امسال این پول ۴ میلیارد تومان شده، ولی این عدد با توجه به نرخی که اضافه شد به همه فعالیت‌های ورزشکاران و اعزام‌ها شدیدا سیر نزولی خواهد داشت و قابل تامین نبود و از طرف دیگر فدراسیون‌ها به دنبال این افتادند که تلاش کنند از هر منبعی که می‌توانند پول تامین می‌کنند و بتوانند فعالیت هایشان را ادامه دهند. شما شاهد بودید بعضی از رشته‌های ورزشی به دلیل کمبود منابع اعزام‌هایشان را لغو کردند.
 
سوال: کار به کجا رسید؟
 مهمان: وزارت ورزش به هر ترتیب به عنوان دولت بودجه اش را از طریق دولت به مجلس ارائه می‌کند و از مجلس می‌گیرد.
 در این قسمت بحث ما این بود که وزارتخانه خیلی تلاش کرد که منابع را بتواند تامین کند ما دو سال قبل منبعی داشتیم و بحثی مطرح شد به ویژه به هیئت‌های استانی کمک شد بحث ارزش افزوده بود که عددی حدود ۲۰۰۰ و خورده ایی می‌شد که در قالب بند‌های مختلف به استان‌ها داده می‌شد و یک جور‌هایی به ورزش کمک می‌شد این هم حذف شد و از طرف دیگر ما با یک مشکل جدی مواجه شدیم مالیات ارزش افزوده و مالیات‌های عملکردی کمر فدراسیون‌های ما را شکست یعنی به گونه‌ای شد که آن‌ها حتی حقوق و دستمزد پرسنل را هم نمی‌توانستند پرداخت کنند و بالاخره دوستان در مجلس در تکاپو بودند که کمیسیون فرهنگی و کمیسیون فدراسیون ورزش دنبال این بودند که منابعی را برای این کار تامین کنند و بودجه ورزش و بودجه کمیته المپیک و همین‌ها را که به عنوان کمک به آن‌ها پرداخت می‌کردند عددی مشخص کردند که پرداخت کنند و وزارت ورزش در بودجه مصوب خودش این عدد مثلا اگر ۲۵۰ میلیارد بود به ۳۵۰ میلیارد رسید آن را تقسیم کند در فدراسیون‌های مختلف و پولی هم به کمیته المپیک می‌دادند برای فعالیت‌های مشخص خودشان، مثلا بازی‌های آسیایی و مثلا کشور‌های اسلامی و امثال آن که تکلیف آن‌ها مشخص بود و طبیعتا فدراسیون‌های مختلف برای اینکه بتوانند کار‌های خودشان را انجام دهند از کانال‌های مختلف دنبال کردند که بتوانند منابع خودشان را بیشتر کنند.
 بحث ما این است که وزارت ورزش با فدراسیون‌ها تفاهم‌هایی را امضاء می‌کند که در آن موافقت نامه فدراسیون اعلام می‌کند من امسال مثلاً ۱۰ میلیارد می‌دهم.
 
سوال:این تبصره ۱۴ که محل مناقشه شده ریشه اینکه دست مجلس محترم شورای اسلامی باز باشد برای اینکه خودش تشخیص دهد چه میزانی را به چه فدراسیونی بدهد چرا از ابتدا چاره‌جویی نکرد دولت، وزارت ورزش و جوانان چرا این مسائلی که الان مفصل توضیح دادید از ابتدا حل و فصل نکردند و گذاشتند کار به اینجا برسد، کم کاری از خود وزارتخانه بود که در هیئت محترم دولت پیگیری نبود یا سیاست دولت این بود؟
 میهمان: ما در روند پیگیری منابع مالی و بودجه، بودجه را یکجا دولت به مجلس ارائه می‌کند بودجه‌ای که مربوط به کل کشور است اینکه وقتی این بودجه ارائه می‌شود توسط دولت ارائه می‌شود و دوستان در مجلس آمدند برای اینکه کمک کنند به ورزش و بتوانند پولی را مازاد بر آن چیزی که در بودجه دولت دیده شده سیصد و خورده‌ای میلیارد برای ۲۸ فدراسیون تامین کنند مجلس این تصمیم را گرفت که این کمک را انجام دهد ما این قسمت را از مجلس تشکر می‌کنیم.
 
سوال: چون بحث را الان جناب داورزنی را نه به عنوان رییس فدراسیون والیبال به عنوان یک فرد مطلع که می خواهد موضوع را تحلیل کند ، ما می‌خواهیم این مسئله را مشخص کنیم وقتی مجلس بودجه را افزایش دادند در قالب تبصره ۱۴ این از ابتدا مشخص بود که مجلس به لحاظ مرجعیت فنی این صلاحیت را ندارد که بتواند عدالت را به خوبی پیاده کند که این منابع که افزوده شده تخصیص پیدا کند به فدراسیون‌ها با شاخصه‌هایی که حتی خود وزارت ورزش و جوانان می‌توانست در تعیین آن شاخصه‌ها به مجلس کمک کند. چرا از ابتدا این فکر نشد و اجازه دادیم کار به اینجا برسد که خروجی اش این اتفاقاتی است که افتاده است. شما فکر می‌کنید کجا دولت و وزارتخانه باید ورود می‌کرد؟ چه سهل انگاری اتفاق افتاد که کار به اینجا رسید؟
میهمان: این هماهنگی‌ها باید در همان زمان که بودجه در مجلس در حال بررسی بود و لایحه بودجه را به قول خودشان دوبرابر کردند و در همان مقطع که بودجه توسط وزارت ورزش پیگیری شده و در مجلس در کمیسیون تلفیق صحبت می‌شود و وزارت ورزش نماینده اش حضور دارد در همان مقطع باید این چکش کاری‌ها صورت می‌گرفت.
 
سوال: خلاصه کلام کار را رها کردند و باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد و همان زمان که مشخص بود مجلس زحمت خودش را کشیده و بودجه‌ای را می‌خواهد اضافه کند به بودجه مصوب ورزش و نیتش این است که به فدراسیون‌های المپیکی مثلاً کمک کند باید این را دولت و وزارت ورزش و جوانان و نماینده پارلمان وزارتخانه باید رایزنی و صحبت می‌کردند که اینطوری وزارتخانه به مشکل نمی خورد که آخر سر هم بدهکار شود و توهین هم بشود و شان و شخصیت معاون وزارتخانه هم پایین بیاید و تنش در جامعه ورزش ایجاد شود و ما می‌خواهیم ریشه کار را ببینیم و حدس می‌زدیم که ریشه این است.
میهمان: کلیات بحث درست است من نظر خودم را می‌گویم اگر این هماهنگی فیمابین دوستان در همان مقطع به وجود می‌آمد و همین الان به جای اینکه هر روز ما در رسانه خدای نکرده افراد را مقابل هم قرار بدهیم در فضای مجازی از علاقمندان به یک رشته ورزشی استفاده می‌کنند بر علیه رشته‌های دیگر ورزشی و این نکته خوبی نیست و روش مناسبی نیست.
 اعتقاد من این است که الان به جای اینکه ما در فضای مجازی پیشکسوتان و قهرمانان ملی را مقابل هم قرار دهیم بیاییم یک فضای بهتری را ایجاد کنیم در جهت هماهنگی بیشتر کار و این می‌طلبد هم دوستان ما در کمیسیون فرهنگی و هم فراکسیون ورزش و هم وزارت ورزش این هماهنگی را به وجود بیآورند که نقطه نظراتی هم وزارت ورزش دارد در این تخصیص بودجه‌ها مثلاً یکی از مشکلات دیگر ما این است که بودجه‌ه‌ای مصوب می‌شود آن چه تخصیص پیدا میکند چیز دیگری می‌شود. اگر ما این هماهنگی را به وجود بیاوریم می‌توانیم تا اندازه‌ای به عدالت نزدیک کنیم، اما اگر خدای نکرده به فضای تنش که وجود دارد برویم، این باعث می‌شود اصل کار از بین برود و ما مشکلات جدی در ورزش به وجود بیاید و هم اخلاق را از دست می‌دهیم و هم منابع را از دست می‌دهیم و شرایط بدی پیدا می‌کنیم و امیدواریم دوستان تدبیر کنند و جلوی این بحث‌ها را در آینده بگیرند و بتوانیم با یک هماهنگی بهتری از ظرفیت مجلس بهتر استفاده کنیم که دوستان که در فراکسیون و کمیسیون فرهنگی هستند دلسوزانه این کار را پیگیری کردند و از این طرف هم وزارت ورزش مجبور است با هماهنگی دولت کار بودجه را دنبال کند، چون به هر ترتیب قسمتی از بحث به دولت بر می‌گردد و فقط دست وزارت ورزش نیست و سازمان برنامه و بودجه حضور دارد و باید پیگیری کند آن‌ها را در ردیف ببیند و بعضی‌ها را خود دولت وضع می‌کنند و بعضی‌ها را در لایحه می‌بینند و این‌ها چیز‌هایی است که با هماهنگی می توان ایجاد کرد.
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.