«ایمان بیوس» روز سه شنبه به ایرنا افزود: سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز علاوه بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر بیکاران کرونا در استان قبل از آن، از سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.
بیوس در ادامه یکی از برنامه های تامین اجتماعی برای مقابله با شیوع و کاهش ویروس کرونا را سهولت خدمت رسانی به شرکای این سازمان و ارباب رجوع با اجرای طرح ۳۰، ۷۰ اعلام کرد.
او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در راستای توسعه دولت الکترونیک همواره پیشتاز بوده است، افزود: اجرای طرح ۳۰، ۷۰ بعد از طرح سامانه سوابق بیمه ای در دهه ۸۰ و طرح پرونده الکترونیک، گسترده ترین طرح خدمت رسانی غیرحضوری در فضای دیجیتال به مخاطبان است.
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: بازنشستگان، کارفرمایان و بیمه شدگان می توانند در سایت es.tamin.ir برای دریافت خدمات غیرحضوری ثبت نام کنند و امیدواریم با اجرای طرح ۳۰، ۷۰ با ارایه ۳۰ نوع خدمت در سامانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه در سال به شعب این سازمان در استان را کاهش دهیم.
بیوس اضافه کرد: تاکنون ۲۰ نوع از ۳۰ نوع خدمت غیرحضوری تامین اجتماعی استان کرمانشاه رونمایی شده و تا پایان بهمن ماه ۱۰ نوع خدمت پرترافیک غیرحضوری دیگر نیز رونمایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: از جمعیت ۲ میلیون نفری استان بیش از ۷۶۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.
سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه، ۱۸ شعبه خدمت رسان، هفت کارگزاری و ۲ شعبه اقماری کار و ۴۶۲ پرسنل اداری و خدمت رسان دارد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزارو ۵۹۵ روستا دارد.