ممنوعیت تبلیغات ترکیه برای توییتر و پینترست

دنیای اقتصاد چهارشنبه 01 بهمن 1399 - 00:06
سازمان فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ترکیه تحت قانون جدید شبکه اجتماعی، ممنوعیت تبلیغات در توییتر، پریسکوپ و پینترست را اعلام کرد. قانون جدید شبکه اجتماعی در ترکیه شرکت‌های رسانه اجتماعی را که روزانه بیش از یک میلیون بار بازدید دارند، ملزم می‌کند نمایندگان محلی در ترکیه تعیین کنند. شرکت‌هایی که هنوز نماینده‌ای در ترکیه منصوب نکرده‌اند، اجازه تبلیغات ندارند.

 فیس‌بوک روز دوشنبه به شرکت‌هایی پیوست که تاکنون اعلام کرده‌اند درحال انتصاب چنین نماینده‌ای هستند. تصمیم درباره ممنوعیت تبلیغات در توییتر، اپلیکیشن پخش لایو پریسکوپ و اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس پینترست که از طریق نشریه رسمی اعلام شد، از روز سه‌شنبه اجرایی می‌شود. این قانون به مقامات ترکیه اجازه می‌دهد به جای بلاک کردن محتوا که در گذشته انجام می‌دادند، محتوا را از این پلت‌فرم‌ها حذف کنند. براساس گزارش رویترز، فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر ماه‌های پیش در ترکیه به‌دلیل عدم رعایت قانون جریمه شده بودند. شرکت‌هایی که این قانون را رعایت نکنند، پس از روبه‌رو شدن با جریمه و ممنوعیت تبلیغات، در مرحله آخر پهنای باندشان به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و در واقع دسترسی به آنها قطع می‌شود.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.