افزایش خدمات تأمین اجتماعی نسبت به دوران پیش از انقلاب/ تأمین اجتماعی دیگر بدهکار نیست

خبرگزاری فارس جمعه 24 تیر 1401 - 13:25
افزایش خدمات تأمین اجتماعی نسبت به دوران پیش از انقلاب/ تأمین اجتماعی دیگر بدهکار نیست

به گزارش خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، میرهاشم موسوی مدیرعامل تأمین اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار کرد: براساس اندیشه دینی و الگوی عملی امامت و ولایت، تضمین عدالت در شقوق مختلف زندگی برای آحاد جامعه به عنوان هدف و پایه اصلی در حاکمیت دینی شمرده شده است، در جمهوری اسلامی نیز در راستای تحقق حکمرانی تأمین اجتماعی عدالت محور تأمین معاش و حمایت از افراد و خانواده های آنها در دوران نانوانی بیماری، بازنشستگی و از کارافتادگی با مشارکت دولت و مردم در اصول مختلف قانون اساسی و به ویژه اصل 29 قانون اساسی حقی همگانی قلمداد شده است.

وی افزود: به رغم وجود برخی مشکلات،حدود 70 درصد جامعه، تحت پوشش بیمه های اجتماعی و همه آحاد جامعه تحت پوشش بیمه های درمانی هستند، این در حالی است که در قبل از انقلاب تنها 20 درصد از مردم تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار داشتند.

وی افزود: ارتقا خدمات بهداشتی، سلامت و کیفیت زندگی منجر به افزایش امید به زندگی از حدود 55 سال قبل از انقلاب به بالای 75سال در حال حاضر شده است.

مدیرعامل تأمین اجتماعی تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی در قبل از انقلاب اسلامی با حدود 20 مرکز درمانی، ارائه خدمت می کرد اما امروز بابیش از 388 مرکز درمانی، فوق تخصصی و تخصصی در درمان مستقیم به صورت رایگان و حدود 50 هزار طرف قرار داد غیر مستقیم به ارائه خدمت می پردازد و در ایام همین کرونا بالغ بر 60 شهید سلامت تقدیم مردم و انقلاب اسلامی کرده است که به روحشان درود و سلام می رسانیم.

وی ادامه داد: امسال رهبر معظم انقلاب سیاست های کلان تأمین اجتماعی را به دولت و دستگاه های ذی ربط ابلاغ کردند، غلبه بر چالش های بخشی و فراخبشی رفاه و تأمین اجتماعی، اقدام تحولی و جهشی در حهت خدمت رسانی به مردم، ساماندهی به اصلاحات بنیادین در صندوق بیمه ای، مورد تأکید حضرت آقا برای توانمندسازی و خدمت رسانی به جامعه بیمه شدگان کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان جز اولویت های راهبردی و اقدام و عمل ما قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: ما از همان روزهای نخست، با کسری نقدینگی مواجه شدیم، در کنار این استقراض بی رویه که از سال 94 و 95 آغاز شده بود و متاسفانه بدهی حدود 90هزار میلیارد تومانی به بانک ها را ایجاد کرده بود و سازمان را به عنوانابر بدهکار بانکی مطرح کرده بود، مداخلات غیرمعمول و غیرحرفه ای و بعضا رانتی در مدیریت ها و در حوزه سرمایه گذاری علاوه بر حاشیه های فراروان باعث شده بود که حوزه سرمایه گذاری کارآیی و بازدهی مطلوب را نداشته باشد. در این شرایط اولویت ما تلاش برای مدیریت منابع و کنترل هزینه ها قرار گرفت و در گام نخست با توجه به حجم بالای مطالبات از دولت تلاش شد تا با تعامل سازنده با دولت مطالبات سازمان از مسیر واگذاری شرکت های مناسب پیگیری شود، موضوعی ک هدر گذشته منجر به واگذاری شرکت های زیان ده و نامناسب به سازمان منجر شده بود.

وی یادآور شد: در سال گذشته 76عزار میلیارد تومان از این مسیر وصول شد و در بودجه جاری با هماهنگی خوب بین سازمان دولت و مجلس 90هزار مییارد نیز پیش بینی شده است.

موسوی ابراز کرد: در زمینه استقراض هم از ابتدای سعی شد تا روند انباشت بدهی ها به بانک را متوقف کنیم و به درمان این بیماری ها و معضل بزرگ و عارضه بزرگ بپردازیم. امروز با افتخار اعلام می کنم در 7 ماه گذشته نه تنها روند استقراض بی رویه را متوقف کرده ایم،  بلکه در اولین روز از هفته تأمین اجتماعی بدهی انباشت شده از دوران گذشته با مبلعی 88هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

وی یادآور شد: همزمان با طرح بیمه دانشجویان، تلاش شد بیمه زنان سرپرست خانوار و ذیل بیمه خانوار ایرانی چتر بیمه های سازمان را گسترش  دهیم و از مسیر طرح های  پالایش بیمه ای از حقوق مردم صیانت شود و هزینه های غیر حق کنترل شود.

تکمیل می شود...

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.