به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیاوش سلیمانی امروز در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: شوراها انتظار دارند برای توسعه امکانات و زیرساختها در شهرها و روستاها اعتبارات لازم در اختیارشان قرار گیرد.
وی با اشاره به کوهستانی بودن استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: بیشتر اعتبارات در استان باید جهت ایجاد راههای ارتباطی، افزایش کیفیت جادههای مواصلاتی و ایجاد زیرگذر و روگذرها هزینه گردد تا تردد و ایاب و ذهاب شهروندان و مسافرین به استان و دسترسی به اماکن گردشگری و تفریحی تسهیل و رونق اقتصادی ایجاد شود.
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، تکمیل شبکه فاضلاب و آب شرب در کلیه نقاط استان را از ضروریات دانست و تصریح کرد: بهرهمندی و برخورداری همه افراد جامعه از خدمات آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب با رعایت برنامه جامع آب کشور جزو حقوق عامه مردم میباشد، لذا انتظار میرود رفع مشکل آب و فاضلاب شهرها و روستاهای استان در اولویت کاری قرار گیرد.
وی تأکید کرد: برای توسعه همهجانبه و اشتغالزایی جوانان در استان باید برنامهریزی و سرمایهگذاری کرد که جهت تحقق این امر تشکیل کارگروههای استانی و اجرای برنامههای هدفمند را میطلبد.
سلیمانی با اشاره به لزوم تکمیل پروژههای نیمه تمام در استان، افزود: تکمیل پروژههای انتقال آب خصوصاً پروژه بن-بروجن، تکمیل ورزشگاهها، تکمیل راهآهن مبارکه-سفید دشت–شهرکرد، تکمیل تونل گورمیزه، تونل فارسان، تونل چری، تونل هونی ،تونل زره، تونل کره بس ا و2 ، تکمیل و بهرهبرداری از پروژههای راه شهرکرد به شلمزار به ناغان به بازفت، بروجن-لردگان-ایذه، شهرکرد-بن-داران، شهرکرد-سامان-تیران، شهرکرد-فارسان-کوهرنگ و بازفت-مسجدسلیمان باید در دستور کار باشد.
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ناادلانه بودن توزیع اعتبارات، گفت: توزیع اعتبارات به صورتی که بر اساس جمعیت باشد، آسیب به کل استان را در بردارد، بازبینی شاخصهای توزیع اعتبارات در شهرستانهای 10 گانه استان ضروری است.
انتهای پیام/7540/ی