زلزله آسیبی به بناهای تاریخی هرمزگان وارد نکرد

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 مرداد 1401 - 10:12
بندرعباس - مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: زلزله آسیبی به بناهای تاریخی هرمزگان وارد نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب بناوند صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در اعلام آخرین وضعیت آثار تاریخی در شهرستان های بندرخمیر و جزیره قشم بیان داشت: با توجه به‌شدت زلزله‌های شب گذشته، کارشناسان میراث‌فرهنگی این اداره‌کل اقدام به پایش و بررسی ابنیه تاریخی کردند که خوشبختانه، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که آسیبی به بناهای تاریخی هرمزگان وارد نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: کارشناسان میراث‌فرهنگی به‌طور مداوم در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی مبنی بر خسارت به آثار و ابنیه تاریخی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شنبه شب ۱ مرداد ماه ۱۴۰۱، زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی ۵.۷ و ۵.۸ ریشتر بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.