آلودگی هوای بندرعباس و بندرخمیر، دو و نیم برابر حد مجاز شد

خبرآنلاین دوشنبه 24 مرداد 1401 - 10:10
رئیس مرکز سنجش محیط زیست هرمزگان گفت:  کیفیت هوای دو شهرستان بندرعباس و بندرخمیر به علت وقوع گرد و خاک در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، «مریم سلیمی زاده»، رئیس مرکز سنجش محیط زیست هرمزگان گفت: شاخص سنجش ذرات معلق در هوا در شهر بندرعباس اکنون به ۲۴۳ رسیده که نشان دهنده وضعیت خیلی ناسالم است.


سلیمی زاده افزود: شاخص سنجش ذرات معلق در هوا در بندرخمیر نیز ۲۰۴ است که در محدوده شرایط خیلی ناسالم قرار دارد. حداکثر شاخص قابل قبول برای کیفیت هوا، 100 است.

«فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز توصیه کرد؛ همه افراد به ویژه کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای قلبی، تنفسی و آسم از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند و فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

نوروزیان افزود: افرادی که بنا به ضرورت مجبور به خارج شدن از منزل هستند در فضای باز به هیچ عنوان فعالیت‌های بدنی و فیزیکی نداشته باشند و حتماً از ماسک استفاده کنند.

46

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.