اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ بهاره آروین نیز در پرسشی مطرح کرد که آیا این سقف ارائه شده بیش از مصوبه لایحه بودجه هست یا خیر؟
الهام فخاری نیز اعلام کرد اعضای شورا در دسترس مدیران شهری هستند و نباید این موضوع به طور ناگهانی و بدون اطلاع اعضای شورا ارائه شود
محسن هاشمی هم در توضیح این دو فوریتی گفت حالا که شهرداری جسارت به خرج داده و با سرعت عمل می خواهد وعده های دولت را نقد کند ما نیز باید اجازه دهیم تا سقف معاملاتی افزایش پیدا کند.
مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این جلسه گفت : ما در همه موضوعات با کمیسیون حمل و نقل خود را تنظیم کرده ایم در دو ماه و نیم گذشته بیش از ۵ بار جلسه داشته ایم و در این مورد (لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران ) هم مطرح کردیم اما به دلیل عجله در این مورد از یکشنبه تا امروز با کمیسیون جلسه نداشته ایم.
معاون شهرداری تهران گفت: اختیارات ما در سطح دو میلیارد تومان است و تقاضا داریم شورای شهر ۱۵۰۰ میلیارد اختیار به ما بدهد و اگر این اجازه را داشته باشیم در مذاکره با خودروسازان بخش خصوصی و دولت را بدهید که در معاملات موفق باشیم اگر نه حداقل ۴۰۰ میلیون تومان ایران خودورو بدهید.
مناف هاشمی گفت:۷ هزار میلیارد تومان از منابع ردیف غیر نقد می توانیم جابجا کنیم.۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ را داریم که در جلسه دیروز با ریاست جمهوری تلاش کردیم ۵۰۰ میلیارد تومان را هم زنده کنیم.
او گفت: دولت هم در مورد ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در توافقی که شهردار با اقای نوبخت داشته توافق کرده ۴۰ درصد هزینه را بدهد.
مناف هاشمی گفت: شهرداری تهران بعد از یک دوره ۷ ۸ ساله اراده کرده اتوبوس وارد کند . فقط همین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در کارخانه ها وجود دارد که ۸۰ تای دیگر هم شناسایی کردیم و اگر نتوانیم این ۲۰۰ دستگاه را وارد کنیم ممکن است شهرهای دیگر ببرند.
محسن هاشمی در ادامه گفت:اگر آقای سالاری نیم طبقه کوتاه بیاید ۹۰ درصد وعده های دولت محقق میشود. نیم طبقه با اتوبوس نو می ارزد.