­مجاهدت معلمان جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است

صدا و سیما شنبه 02 مهر 1401 - 20:16
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان ایلام گفت: مجاهدت معلمان جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است و کار در مدرسه استثنایی یک کار ایثارگرایانه است.

­مجاهدت معلمان جلوه‌ای از ایثار و فداکاری استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمید طریفی حسینی با اشاره به تعلیم و تربیت چندساحتی برای دانش آموزان اظهار داشت: تمامی وقت و زمان و انرژی ما باید معطوف به این مسئله باشد تا ساحت‌های مختلف به خصوص در حوزه پرورشی و تربیتی را برای دانش آموزان فراهم کنیم و این مجاهدتی که معلمان ما دارند، به خصوص معلمان مدارس استثنایی، جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است. کار در مدرسه استثنایی یک کار ایثارگرایانه است و معلمان ما جزو صبورترین معلمان بوده و ما قدردان تلاش این بزرگواران هستیم..

معاون وزیر آموزش و پرورش در این بازدید ضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، از محمد حاتمی یکی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه (سندروم داون) این شهرستان که اخیراً در مسابقات ورزشی حائز ۲ مقام اولی و سومی در سطح کشور شده بود، تقدیر کرد و گفت: هر کدام از دانش آموزان یک استعداد هستند و هر کدام دارای توانایی خاصی می‌باشند و وظیفه ما نیز فراهم کردن مسیر رشد و شکوفایی دانش آموزان است که قطعاً هیچ چیزی را در این مسیر کم نخواهیم گذاشت.

طریفی حسینی در ادامه گفت: تمامی تلاش ما این است که سال خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم، بخصوص بعد از یکی دوسالی که به خاطر کرونا، مدارس مجازی بود و دانش آموزان از فضای مدرسه دور بوده اند. این توفیق را دارم که خادم و خدمتگزار دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و خانواده‌های آنان باشم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت و تعیین اهداف و برنامه‌هایی که داریم هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نیستیم. اهداف، منابع و زیرساخت‌های آموزش و پرورش یکپارچه هستند و همه این‌ها در اختیار همه دانش آموزان و اولیای آنان می‌باشد.

­مجاهدت معلمان جلوه‌ای از ایثار و فداکاری استرئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان داشت: از زحمات تمامی معلمان نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم، چرا که وقتی کرونا در کشور همه گیر شد و مدارس به صورت حضوری تعطیل شدند، جریان تعلیم و تربیت به کار خود ادامه داد. این را مدیون زحمات معلمان و همراهی خانواده‌ها هستیم. امیدوارم با حضوری شدن آموزش‌ها برای تربیت نسلی که آینده ساز است، آماده شویم و شرایط را مهیا کنیم.

طریفی حسینی در ادامه گفت: خانواده رکن تعلیم و تربیت است. ما در نظام تعلیم و تربیت باید هماهنگی لازم را با خانواده‌ها داشته باشیم چرا که اصل تربیت در خانه اتفاق می‌افتد و این همگرایی کاری است که ما باید به آن دست پیدا کنیم. تجربه کرونا نشان داد که بیشتر می‌توانیم روی کمک و مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت حساب کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان تصریح کرد که خود دانش آموزان نیز باید بدانند که گرانبها‌ترین دوره زندگی همین دوره دانش آموزی است چون می‌توان در آن استعداد‌های نهفته را کشف کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.