یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره اهداف واردات خودرو گفت: هدف مجلس از تصویب قانون واردات خودرو در وهله اول این بود که انحصار خودروسازان شکسته شود. در وهله دوم نیز خودرو به یک کالای مصرفی تبدیل و دیگر سرمایهای نباشد. در وهله سوم نیز به دنبال این بودیم که با شکسته شدن انحصار، قیمت خودرو شکسته شود تا عموم مردم با درآمدهای مختلف بتوانند به انواع خودرو دسترسی داشته باشند.
جلال رشیدی کوچی افزود: بااینحال آییننامهای که اکنون برای واردات خودرو نوشته شده است، هیچکدام از اهداف مجلس را محقق نمیکند. براساس این آییننامه قیمت خودرو بدون هیچ تغییری باقی میماند و عموم مردم نیز نمیتوانند به خودروی دلخواه خود دسترسی داشته باشند. وی تاکید کرد: این آییننامه نشان میدهد وزارت صمت به جای اینکه به دنبال رضایتمندی مردم باشد، تحتتاثیر قدرتهای پشت پرده و پنهانی که سالها مورد حمایت بودند، قرار گرفته است. رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه این آییننامه نمیتواند تاثیر چندانی در ساماندهی بازار خودرو داشته باشد، تصریح کرد: ما در مجلس به دنبال این هستیم که اگر امکان دارد این آییننامه اصلاح شود. آنچه مهم است تبدیل واردات خودرو به قانون است. دیگر کسی نمی تواند مانع واردات خودرو شود.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.