به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل شهری در دوره گذشته با بیمهری مدیریت شهری مواجه بود و از تعداد واگنهای مترو و اتوبوسهای موجود کاسته شد، اظهار کرد: ضعف در نگهداشت، سبب شد که علاوه بر کاهش کمیت، کیفیت ناوگان نیز تنزل کند و این عوامل در کنار شیوع کرونا، دست به دست هم دادند تا در دو سال و نیم اخیر، تعداد سفرهای روزانه با وسایل نقلیه عمومی و سهم ناوگان حمل و نقل همگانی در سفرهای درونشهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر، تعداد اتوبوسهای فعال تهران به زیر 2 هزار دستگاه و آمار سفر روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی به کمتر از 800 هزار سفر تنزل یافته است، افزود: از حدود 1500 دستگاه واگن متروی تهران، نزدیک به نیمی از آنها نیز نیازمند اورهال (تعمیرات اساسی) هستند.
وی با اشاره به اینکه نیاز به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی باید در قالب برنامههای میانمدت دنبال شود اما برای عبور از وضعیت اورژانسی حمل و نقل شهری که عموماً در نیمه دوم سال، مسائل و مشکلات آن افزایش مییابد، میتوان با تزریق مبلغی به مراتب کمتر از هزار میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی را احیاء کرد، اظهار کرد: این مبلغ در مقیاس بودجههای رایج برای اجرای مأموریتهای کلیدی مدیریت شهری، رقم قابل توجهی به شمار نمیآید و تنها حدود دو درصد از بودجه سال ١٤