تکمیل سد دالکی ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری مهر شنبه 16 مهر 1401 - 23:17
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: تکمیل سد دالکی به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی عصر شنبه در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد دالکی در شهرستان دشتستان اظهار کرد: با بهره برداری از این سد، پیش بینی می‌شود ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های دشتستان، از این منبع ذخیره آب، بهره مند شوند که تحول عظیمی در اقتصاد کشاورزی استان ایفا خواهد کرد.

وی افزود: وجه تمایز این طرح با سایر پروژه‌های توسعه منابع آب کشور، در حال بهره‌برداری بودن شبکه آبیاری پایاب و قدمت مدیریت آب در این شبکه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی و حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب، از بزرگترین سدهای هسته آسفالتی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سد، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از منابع مختلفی از جمله اعتبارات عمرانی، ماده ۵۶ و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح ۴۲ درصد است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ آبگیری شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.