محمد مسعود چایچی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع کل تماسها رقم ۱۲ هزار و ۱۴۵ تماس یعنی معادل ۷۵ درصد تماسها به قصد مزاحمت از طرف برخی شهروندان و با تلفن همراه بوده است.
وی تصریح کرد: در ارزیابی تماسها و وسایل ارتباطی ۸۵۱ فقره از این تماسها، تنها توسط ۲۱نفر صورت گرفته است.
چایچی تأکید کرد: این مزاحمتها متأسفانه از طرف شهروندانی انجام میشود که فرهنگ شهروندی مناسبی نداشته و به همین جهت به خود اجازه میدهند که حتی برای سازمانهای امدادی همچون آتشنشانی مزاحمت ایجاد کنند.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: از مجموع تماسهای ثبت شده با شماره ۱۲۵ آتشنشانی، ۹۴۰ مورد طی سه ماه گذشته منجر به انجام عملیات، یک هزار و ۲۲۹ تماس مشاوره و یک هزار و ۳۸۹ مورد نیز تماسهای غیر مرتبط بودهاند.
وی افزود: مزاحمتهای تلفنی سبب بروز مشکل در روند امدادرسانی و پاسخگویی به تماسهای همزمان توسط افراد حادثه دیده واقعی شده و افزایش خسارت جانی و مالی را در پی دارد، پس از تمام شهروندان تقاضا داریم تا از برقراری تماسهای بیمورد و غیرمرتبط با سامانه آتشنشانی جدا خودداری کنند.
انتهای پیام