به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به سفرهای استانی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: پس از تصویب قانون رتبه بندی معلمان، یکی از مهمترین اهداف ما دیدار با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استانها و شهرستانها و گفتگو با معلمان دبه منظور ارزیابی چگونگی اجرای این قانون است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش به دنبال این است که معلمان هرچه زودتر رتبه بندی و جایگاه آنها برای اجرای این قانون تعیین شود، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که ایرادات مربوط به این قانون را رفع و روند اجرای آن را به نفع معلمان پیگیری کنیم.
منادی در ادامه گفت: از سوی دیگر، حضور میدانی در استانها همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاهها موجب رفع دیگر مسائلی حوزه آموزش که دانشجویان و دانش آموزان با آن مواجه هستند، میشود. متأسفانه یکی از مسائلی که در استانها دیده شده پرداخت نشدن به موقع سرانه مدارس است که با وجود پیگیریهای صورت گرفته، اما پرداختی به مدارس انجام نشده است.
منادی سفیدان، کمبود معلم در استانها و کمبود نیروهای خدماتی را از دیگر مسائلی برشمرد که مدارس در استانها با آن مواجه هستند و در این مورد گفت: در همین راستا پیگیریهایی از طریق سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است تا مدارس با مسائل مشکلاتی کمتر مواجه شوند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه گفت: یکی دیگر از مواردی که در سفرهای استانی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش پیگیری میشود، تحقق برنامه ششم توسعه به ویژه در خصوص آموزش فنی و حرفهای است، که آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد آموزشهای خود را به سمت آموزش مهارتی سوق دهد که این رقم تاکنون ۳۵ درصد است.