معاون وزیر آموزش و پرورش: دشمن در اغتشاشات ‌به دنبال سوءاستفاده از هیجانات دانش‌آموزان بو‌د

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 04 آبان 1401 - 16:50
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات ‌به دنبال سوءاستفاده از هیجانات دانش‌آموزان بو‌د، گفت: اطمینان داریم دانش‌آموزان کشور با اقتدار کامل پیشرفت و تعالی کشور را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، احمد محمودزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مدارس در تربیت نیروی انسانی مدنظر جامعه اظهار داشت: مدارس وظیفه رشد و پرورش جامعه را بر عهده دارد و درواقع حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده نیروی انسانی است که از دل مدارس و کلاس‌های درس بیرون می‌آید.

وی افزود: به این نیروی انسانی در ادبیات، آینده‌سازان انقلاب اسلامی و طلایه‌داران فرهنگ، ادب و علم می‌گویند. همین نیروی انسانی تاکنون پیشرفت‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره رقم زده‌اند و در واقع عامل پیشرفت و تعالی کشور هستند.

معاون وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: توانمندی‌هایی که در ایران اسلامی به دست آورده‌ایم، مدیون همین نیروی انسانی است که در کلاس‌های درس توسط معلمین تربیت می‌شوند و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. راه رسیدن پیشرفت‌های آینده و داشتن ایران قوی، از همین کلاس‌های درس می‌گذرد. بر همین اساس فضای مدرسه را‌ باید یک فضای شاداب، باطروات، زنده نگه داریم تا محلی برای پیشرفت و جهش‌های علمی باشد و در این مسیر مسئولیت‌های بر عهده ما و همه معلمین است.

وی خاطرنشان داشت: باید هوشیار باشیم تا بتوانیم در برهه کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، با توکل به فضل خداوند بزرگ با نگاه روبه جلو و همت عالی زمینه پیشرفت‌های علمی را فراهم کنیم. انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به تربیت نیروی انسانی دارد و در سند گام دوم انقلاب به این نگاه ویژه هزاره شده است، بر همین اساس مسئولین و معلمین باید زمینه را برای تربیت دانش‌آموزان با رویکردهای فرهنگی و تربیتی مدنظر انقلاب را فراهم کنند.

رئیس سازمان مدارس و غیردولتی و توسعه مشارکت‌ افزود: این نیروی انسانی قرار است که عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی باشد، بنابراین هم مسئولان و معلمین و هم دانش‌آموزان باید در کنارهم زمینه پیشرفت را فراهم کنند.

محمودزاده با بیان اینکه دشمن از اقتدار علنی ایران نگران است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته و در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های زیادی را به دست آورده است و دشمن از این توانمندی‌ها می‌ترسد و به همین دلیل از همان سال‌های اول انقلاب در تلاش بود تا مانع این پیشرفت و تعالی شود اما هر بار شکست خورد.

وی یادآور شد: دشمن در حوزه سخت‌افزاری نتوانسته کارشکنی چندانی علیه انقلاب اسلامی انجام دهد به همین خاطر علاقه‌مند است تا در حوزه نرم‌افزار ورود پیدا کند. مسیری که دشمن تا به امروز طی کرد، آسیب چندانی به جمهوری اسلامی وارد نکرده، هرچند هرینه‌های بسیاری دادیم و شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برای اقتدار ایران از خودگذشتگی کردند، در دوران دفاع مقدس36 هزار شهید دانش‌آموز در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند و در مسیر اعتلای کشور عاشقانه از جان خود گذشتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حوادث اخیر کشور، متذکر شد:در حوادث اخیر شاید برخی‌ها غفلت کرده باشند اما اطمینان داریم دانش‌آموزان کشور  با اقتدار کامل پیشرفت و تعالی کشور را رقم خواهند زد و دشمن در زمینه نرم‌افزاری هم شکست خواهد خورد.

وی بیان کرد: دشمن از طریق شبه‌افکنی‌ها و سوءاستفاده از هیجانات دانش‌آموزان به دنبال هویت‌زدایی است تا از این طریق به ایران اسلامی ضربه بزند. دشمن‌شناسی کلید واژه همه وصیت‌نامه شهدا است و باید همه  مسئولین، معلمان و دانش‌آموزان با شناخت دشمن، از شهدا الگو گرفته و در این مسیر بدرخشند.

محمودزاده با بیان اینکه جهاد تبیین و وصیت‌افزایی دو بال مهم در شناخت دشمن است، یادآور شد: شناخت دشمن نیازمند جهاد تبیین و وصیت‌افزایی است و بخشی از آن باید توسط دانش‌آموزان انجام شود و بخش دیگری باید توسط معلمان صورت بگیرد. معلمان باید در کنار کلاس‌های درسی، به دنبال انتقال مفاهیم معارف اسلامی، آرمان‌های انقلاب باشند و به دانش‌آموزان یادآوری کنند که برای رسیدن به استقلال و آزادی اسلامی چقدر هزینه داده‌ایم.

انتهای پیام/170/

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.