سید حبیب الله موسوی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدختر با بیان این که این جلسه ها باید خروجی داشته باشد، اظهارداشت: جلسه های قبلی شورای ترافیک هیچ سودی در حوزه راه و جاده به حال مردم بخش معمولان نداشته و مشکلات همچنان به قوت خویش باقی است و این جلسه هابدون نتیجه و فاقد خروجی، بی ثمراست.
وی افزود: صرف صحبت ها و توجیه های بدون پشتوانه مسوولان در جلسه ها هیچ سودی به حال مردم ندارد و این جلسات باید خروجی داشته و در راستای خدمت عملی به مردم برگزارشود.
بخشدار معمولان گفت: پل دول گپ واقه در ورودی بخش معمولان مدت زمان یکساله است آغاز به کار کرده اما هنوز به سرانجام نرسیده و تنها یک لاین (سمت) آن آماده شده و دستکهای آن استحکام لازم را ندارند و در نخستین بارندگی در آینده فرو می ریزد که نیاز به تکمیل دارد.
وی افزود: پل روستایی تودارشاکرمی با وجود این که تنها با هزینه محدودی احداث می شود اما با پیگیری ها و انعکاس مکرر این مشکل اقدام عملی از سوی مسوولان ذی ربط صورت نمی گیرد.
موسوی یادآورشد: پل مونه بن لار به عنوان ماسوله دوم ایران با وجود سرسبزی و باغ های انجیر سیاه نیاز به بازسازی و احداث دارد که این مشکل نیز به کرات و صورت های مختلف در جلسه های گوناگون مطرح شده و خبرنگاران انعکاس دادند و دیگر برای بیان این مشکل نیز خجالت می کشم.
وی افزود: عملیات اجرایی پل جدید چم شهران آغاز شود و جاده آمیران کوشکی با هفت روستای پرجمعیت در شمال معمولان در جریان سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شده و تا کنون هیچ کاری روی آن انجام نشده است.
بخشدار معمولان گفت: روشنایی تونل های معمولان ضرورتی است که در زمان سیل تخریب شده و راهداری باید رفع این مشکل و تامین روشنایی تونل ها را در دستور کار خود قراردهد.
وی افزود: جاده معمولان به سمت پلدختر و خرم آباد در چندین نقطه تنها یک لاین برقرار است که با توجه به حمل و نقل خودروهای سنگین از جمله تریلرها در این ۲ مسیر و خطراتی که به دنبال دارد ، قابل تامل است و انتظار می رود راهداری قبل از آغاز فصل بارندگی و احتمال سیل نسبت به این مسئله ورود پیدا کرده و آن را در اولویت کار خود قراردهد.
موسوی یادآورشد: بعضی از اهالی روستای افرینه با نصب سایه بان در حریم جاده ترانزیتی باعث ایجاد مخاطراتی شده اند که این موضوع به یک عادت تبدیل شده و درخواست های بیشتری برای ادامه این کار به بخشداری ارجاع داده اند که لازم است راهداری به این مسئله ورود پیدا کرده و از تعرض افراد به جاده جلوگیری کند.
وی افزود: پل فلزی ورودی منطقه آمیران کوشکی و ورودی شهر معمولان فاقد نرده و حفاظ است که با توجه به مخاطراتی که به دنبال دارد نیاز به نصب حفاظ و نرده دارد.
بخشدار معمولان خواستار استقرار راهنمایی و رانندگی در شهر معمولان شد و گفت: پاسگاه چم انجیر بخش معمولان پاسخگوی جمعیت هشت هزار نفری این شهر با وسعت ، پراکندگی و مشکلات جاده ای نیست در این رابطه قول استقرار راهنمایی و رانندگی در معمولان داده شد که به تاخیر افتاد و اجرا نشد.
وی با بیان این که هنوز مشکلات لاینحلی از سیل ۱۳۹۸ در حوزه راهها و پل ها در معمولان وجود دارد افزود: از سیستم راهداری شهرستان که با بضاعت کم، شبانه روزتلاش می کنند قدردانی می شود اما آیا پل ها و جاده های بخش معمولان چه زمانی به سر انجام می رسد.
موسوی یادآورشد: پل برگلان سوخته ۱۴ ماه است بر زمین مانده که تنها به خاطر نبود اعتبار معطل نصب است و تا این اقدام ها عملی نشود و مشکلات مردم در حوزه راه برطرف نشود ، توجیه نبود پیمانکار و این گونه حرف ها ، دردی از درد مردم دوا نمی کند.
بخشدار معمولان گفت: زیودار به عنوان قطب انجیر سیاه و باغ های انجیر ۳۳ درصد این محصول در کشور را تولید می کند اما از ابتدایی ترین زیرساخت ها در حوزه راه و جاده بی بهره است این در حالی است که جشنواره انجیر در این منطقه با آن همه سرو صدا برگزارشد.
موسوی افزود: با توجه به مشکلات حوزه راه در معمولان ضرورت دارد راهداری ورود پیدا کند و اگر بخشی از این مشکلات در این جلسه برطرف نشود دیگر در جلسات بعدی حضور پیدا نخواهم کرد.