ماجرای افزایش هزینه مکالمه تلفن‌های ثابت چیست؟

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 17 آبان 1401 - 11:15
معاون مخابرات منطقه سمنان هر گونه افزایش تعرفه‌ای در مکالمه تلفن ثابت را رد کرد.

مرتضی مثبت‌شاهجوئی ۱۷آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با رد افزایش بها در تعرفه تلفن های ثابت به تماس های مردمی درخصوص افزایش هزینه مکالمه تلفن‌های ثابت اشاره و اظهار کرد: هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای در تلفن ثابت صورت نگرفته و آن چه به عنوان افزایش هزینه مشاهده می‌شود، اخذ حداقل هزینه نگهداری بر اساس دستورالعمل هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی برطبق مصوبه ستاد تنظیم بازار است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با چگونگی افزایش هزینه مکالمه تلفن‌های ثابت، تصریح کرد: تعرفه‌های مخابراتی ۱۲ سال تغییر نکرده است و طرح اخذ حداقل هزینه نگهداری که از ابتدای شهریور ماه امسال اجرایی شد، مشترکین مرکز استان، با پرداخت ۱۵ هزار تومان، ۳ هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و مشترکین سایر شهرهای استان، با پرداخت ۱۰ هزار تومان، ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری یا معادل همان مبلغ، مکالمات بین استانی و همراه دریافت می‌کنند.

معاون مخابرات منطقه سمنان افزود: هر خط تلفن به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری داشته و با عنایت به اینکه حدود ۳۰ درصد تلفن‌های منصوبه، فاقد کارکرد است، مبلغ دریافت شده، همچنان فاصله قابل توجهی با حداقل هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت دارد.

مثبت‌شاهجوئی خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته، نرخ مکالمات درون استانی ۴۵ ریال، بین استانی۳۳۰ ریال و ارتباط از ثابت به همراه حدود ۶۰۰ ریال است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.