به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا صلواتی گفت: پیشرفت قطعه نخست طرح ۶۰ درصد، قطعه دوم ۹۷ درصد، قطعه سوم ۳۲ درصد، قطعه چهارم ۲۱ درصد است که میانگین پیشرفت طرح ۶۰ درصد است.
مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد گفت: پیشرفت فیزیکی تونلها اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.
صلواتی افزود: قطعه نخست این طرح ملی از مبارکه تا سفید دشت به طول ۴۱ کیلومتر، قطعه ۲ از سفید دشت تا گردنه زردیها به طول ۲۲ کیلومتر، قطعه سوم از زردیها تا ابتدای شهرک صنعتی شهرکرد به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه چهارم از شهرک صنعتی تا شهرکرد به طول ۱۰ کیلومتر است که در مجموع کل این مسیر ۹۰ کیلومتر است.
مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد در ادامه گفت: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیتهای اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیتهای ریلی، کاهش ترافیک بین استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان محرومیتزدایی و رویکرد توسعه متوازن در استانهای مرکزی کشور از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.
وی به برخی جزئیات طرح راهآهن شهرکرد- اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح به علت اختلاف ارتفاع مبدأ تا مقصد (حدود ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع)، مشخصههایی دارد که از مناطق کوهستانی و نیمهکوهستانی میگذرد و به همین علت دارای ۱۵ رشته تونل با طول تقریبا ۶ کیلومتر است که ۱۴ تونل آن کاملا فعال بوده و عملیات دو تونل نیز به پایان رسیده است.
به گفته صلواتی این طرحها شامل ۴ پل بزرگ به طول نزدیک به ۳ کیلومتر است که عملیات همه پلها در حال انجام است.
مجری طرح ملی راه آهن اصفهان – شهرکرد افزود: برای این طرح در سال جاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و با وجود مطالبات بیش از ۲۵۰ میلیارد تومانی پیمانکاران عملیات احداث آن تاکنون وقفهای ایجاد نشده است.