ولی اسماعیلی ۱۸ آبان در دیدار سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با اشاره به لزوم مهارتآموزی در آموزش عالی و پرهیز از مدرکگرایی در دانشگاهها اظهار کرد: یکی از عوامل و دلایل بیکاری در جامعه، وجود یکسری مشکلات و ایرادهایی در سیستم آموزشی کشور است که در نهایت منجر به معضلات اجتماعی و سیاسی میشود و اینها نشئتگرفته از فرهنگ توسعهای غلطی است که در گذشته بهکاررفته است.
نماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه مهارتآموزی ۱۶ مورد راهبرد توسط مقام معظم رهبری تبیین شده که همه مسئولان باید به این ندای رهبری لبیک بگویند و الحمدلله دانشگاه جامع علمی کاربردی در این محور حرکت کرده و فعالیت خود را در این راستا انجام میدهد.
نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاشها و فعالیتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه آموزشهای مهارتی، برای حمایت همهجانبه از برنامهها و مأموریتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در مصوبات مجلس شورای اسلامی، بخصوص کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قول مساعد داد.
اسماعیلی مدرکگرایی را از مهمترین آسیبها و نقاط ضعف نظام آموزشی تلقی کرد و یادآور شد: بیکار ماندن فارغالتحصیلان دانشگاههای نظری، نتیجه مدرکگرایی است و افرادی که دنبال آموزش مهارت هستند، نه صرفاً گرفتن یک مدرک، موفق میشوند.
نماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی ایجاد مقاطع تحصیلی بالاتر و اعطای رشتههای جدید شغل محور از جمله رشتههای مرتبط با شیرآلات باتوجهبه وجود کارخانه بزرگ شیرآلات قهرمان در شهرستان گرمی و گردشگری و هتلداری برای مرکز آموزش علمی کاربردی گرمی را از مسئولین دانشگاه خواستار شد.
انتهای پیام












