مقامات نیروی هوایی آمریکا میگویند سقوط بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای C-۱۳۰ احتمالاً به این دلیل بوده است که مکانیکها پروانههایشان را در یک روش تعمیر و نگهداری برای مستندسازی بازرسیها، خراش دادهاند.
به گزارش «دیفنس وان»، تکنسینهای تعمیر و نگهداری که تیغههای پروانه را از نظر ترک یا آسیبهای دیگر بررسی میکردند، بر روی هر تیغهها علائم دائمی خراش میدادند تا بازرسی را مستند کنند.
«سرگرد بو داونی» سخنگوی نیروی هوایی، در ایمیلی اعلام کرد: «فرآیندی که برای حک شماره سریال روی پروانهها استفاده میشود، احتمالاً باعث ایجاد شکافهایی در C-۱۳۰H شده است. این فرآیند که شامل قلم قوس الکتریکی برای برش دادن اعداد به سطح فلز بود، حدود شش ماه پیش متوقف شد و در آینده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. تجزیه و تحلیل بیشتر برای درک کامل علت اصلی ترکها مورد نیاز است. در حال حاضر تمرکز ما بر بازگرداندن ایمن و سریع این هواپیماها به پشتیبانی از ماموریت است.»
شکاف در لولههای پرههای پروانه، نیروی هوایی را مجبور کرد ۱۱۶ هواپیما، بیش از ۲۰ درصد از ناوگان C-۱۳۰ خود را زمینگیر کند. در حالی که تعداد کمی از هواپیماها به پرواز بازگردانده شدهاند، نیروی هوایی به دلیل نگرانیهای امنیتی عملیاتی اعلام نمیکند که چه تعداد از آنها زمین گیر هستند. اولین بار در اوایل اکتبر گزارش شد که این پروانه سقوط کرده و به زمین مینشیند، اما علت آسیب پیش از این فاش نشده بود.
در حال تکمیل ...