اپل با پیشی گرفتن از آمازون و گوگل، با ارزش‌ترین برند جهان شد

دیجیاتو پنج شنبه 09 بهمن 1399 - 17:32
اپل یک بار دیگر و بعد از پنج سال در رده‌بندی 2021 «برند فایننس» به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان شناخته شد. تنوع بخشی به خدمات و سرویس‌هایی از جمله تی‌وی پلاس در این رشد قابل توجه موثر بوده است. با ... The post  اپل با پیشی گرفتن از آمازون و گوگل، با ارزش‌ترین برند جهان شد appeared first on دیجیاتو.

اپل یک بار دیگر و بعد از پنج سال در رده‌بندی 2021 «برند فایننس» به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان شناخته شد. تنوع بخشی به خدمات و سرویس‌هایی از جمله تی‌وی پلاس در این رشد قابل توجه موثر بوده است.

با گذشت پنج سال از آخرین باری که اپل در جایگاه دوم قرار گرفت، ‌این بار توانست گوی سبقت را از رقبای سرسختی همچون آمازون برباید و به عنوان ارزشمندترین برند جهان ازسوی برند فایننس شناخته شود.

ارزش برند اپل در فهرست 2021 برند فایننس 263.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است که در حدود 87 درصد بیشتر از ارزش تخمین زده شده در سال گذشته است.

برند فایننس در گزارش منتشر شده خود می‌گوید:

«اپل با مدیریت تیم کوک طی پنج سال گذشته روی توسعه استراتژی‌هایی فراتر از گوشی‌های آیفون تمرکز کرده که رشد بیشتری را برای شرکت ایجاد کرده است.

سیاست متنوع کردن خدمات و محصولات اپل باعث شده این برند خدمات مختلفی از جمله اپل استور، آی‌کلاود، اپل پادکست، اپل موزیک،‌ اپل تی‌وی و اپل آرکید را توسعه دهد. تنها در روز اول تعطیلات سال نو، مشتریان اپ استور 540 میلیون دلار برای خدمات و سرویس‌های آن هزینه کردند.»

«لورنس نیوئل»  مدیرعامل برند فایننس آمریکا در بیانیه‌ای گفت:

« میراث استیو جابز تحت برند اپل با نوآوری‌های جدیدی همچنان زنده است. اپل، لقب ارزشمندترین برند جهان را بعد از پنج سال از آمازون باز پس گرفته و این جهش نشان دهنده متفاوت فکر کردن این برند است.»

برند فایننس برای تعیین ارزشمندترین برند، مولفه‌هایی را در نظر می‌گیرد. براساس رتبه بندی برند فایننس،‌ آمازون نسبت به سال قبل صدرنشینی را به اپل واگذار کرد و با ارزش 254.2 میلیارد دلار بعد از اپل در جایگاه دوم قرار گرفت. این در حالی است که به دلیل شرایط همه گیری کرونا، ارزش برند گوگل افت کرد و این شرکت در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش فناوری و رسانه، «تسلا« توانست لقب شرکت با سریع‌ترین رشد را از آن خود کند. نتفلیکس نیز که در شرایط همه گیری کرونا رشد خوبی را تجربه کرده، لقب برندی با بیشترین رشد جهشی را از آن خود کرد.

در این رتبه بندی، شرکت‌های دیگر نیز به دلیل همه گیری ویروس کرونا وضعیت بدتری داشتند. بوئینگ، هواپیمایی آمریكا، یونایتد ایرلاینز و دلتا، حدود 40 درصد ارزش برند خود را در رتبه بندی از دست دادند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.