به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی نوراله اسعدی با اشاره به تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت گفت: این مسئله موجب تحمیل هزینههای زیادی به مالکین شناورها شده که در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت شفاف شد.
وی افزود: با توجه به مسائل و مشکلات موجود در حوزه دریایی بین طرفین ، موفق شدیم تقریبا تمامی موضوعات را با طرف کویتی مطرح و با مذاکره و چانه زنی بسیار، موضوعات مدنظر را به تایید و تصویب برسانیم.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: طرف کویتی اعلام کرد بندر دوحه شناورهای تا طول ۴۶ متر بیشتر را پذیرش نمیکند، بر همین اساس تمام شناورهای ایرانی که کمتر از ۴۶ متر طول دارند در بندر دوحه پذیرش میشوند، اما موتورلنجها حتی اگر بیشتر از ۴۶ متر طول داشته باشند، در همین بندر فقط پذیرش میشود.
وی ادامه داد: بندر الشویخ نیز کشتیهای با طول ۴۶ متر به بالا را فقط پذیرش میکند، بنابراین این بندر موتورلنجها را پذیرش نمیکند.