اتهام‌زنی جدید آمریکا به ایران درباره حمله به یک نفتکش

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 12:40
سازمان تروریستی سنت‌کام با انتشار گزارشی مدعی شده ایران مسئول حمله به نفتکش میلیاردر صهیونیست در دریای عمان بوده است.

به گزارش فارس، دولت آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی ایران را مسئول حمله به نفتکش میلیاردر صهیونیست در دریای عمان معرفی کرده است.

سازمان تروریستی سنت‌کام در این گزارش مدعی شده تجزیه و تحلیل بخش‌های باقی‌مانده از حمله پهپادی به یک نفت‌کش در سواحل عمان تأیید می‌کند که پهپاد مذکور ایرانی بوده است.

سنت‌کام مدعی شده نیروی دریایی آمریکا دو تکنسین را برای ارزیابی خسارت وارد آمده به نفتکش آسیب‌دیده و تجزیه و تحلیل خرابه‌های آن اعزام کرده است.

سنت‌کام مدعی شده پهپادی که به این شناور برخورد کرده پهپاد-۱۳۶ بوده است.

هفته گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای این حمله را به ایران ربط داده و گفته بود: «ما به شدیدترین لحن حمله مورخ ۱۵ نوامبر به نفتکش موسوم به ام وی پاسیفیک زیرکان که در سواحل عمان در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی بود را محکوم می‌کنیم.»

وی در ادامه مدعی شده است: «بعد از بررسی اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران احتمالاً این حمله را با استفاده از یک پهپاد انجام داده است... هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد. این جدیدترین الگو برای چنین اقداماتی [از سوی ایران] و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در سطحی گسترده‌تر است.»

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.