به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خیرالله خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در حال اجرا داریم، اظهار کرد: نزدیک به ۱۲هزار کیلومتر نیز مسیرهایی بوده که مطالعه آن انجام شده و کارهای واگذاری آن به پیمانکار در دست اجرا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: برآورد اتمام این پروژهها حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است که در بخش ریلی سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در بخشهای مختلف در سطح کشور اجرا میشود و امیدواریم بخشی از کریدورهای ریلی را در چهار سال آینده تحویل بدهیم.
وی با بیان اینکه در بخش آزاد راهی یک هزار و ۳۸ کیلومتر پروژه آزاد راهی اجرا میشود و نسبت به آزاد راههای موجود که ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است عدد قابل توجهی است، گفت: در بخش بزرگراهی هم ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در سطح کشور حال اجرا است که نسبت به موجودی بزرگراهها که حدود ۲۰ هزار کیلومتر است باز عدد قابل توجهی است.
خادمی تاکید کرد: همچنین بازدیدی امروز از محور سلطانیه به قیدار و همدان انجام شد که این پروژه هم در یک اشل بزرگراهی بین استانی است.
یکی از راههای اشتغالزایی زود هنگام در کشور، فعالسازی پروژههای عمرانی است
معاون وزیر راه و شهرسازی به اشتغال ایجاد شده در پروژههای راهسازی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژهها برای ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر در پروژههای راهسازی بخش زیر ساختی کل کشور به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و دو تا سه برابر هم به صورت غیر مستقیم در سطح کشورمشغول به کار هستند.
وی ابراز کرد: یکی از راههای اشتغال زایی زود هنگام در کشور، فعال سازی پروژههای عمرانی است چرا که این روند در کل دنیا هم مرسوم است و باعث ارتقای سطح مهندسی و خدمات فنی کشور میشود و زمینه برای صدور خدمات فنی هم فراهم میشود.
خادمی افزود: خوشبختانه همه اقداماتی که در حوزه راهسازی در کشور انجام میشود بومی بوده و توسط مهندسین، متخصصین، مجریان و کارگران داخل کشور صورت میگیرد و در بخش نیروی انسانی و هم در بخش اجرا، مصالح و تجهیزات خودکفا هستیم و از خارج چیزی وارد نمیشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کشور در سال، ۴ تا ۴.۵ میلیون تن قیر تولید میشود، تصریح کرد: مصرف داخل کشور ۵۰ درصد برای جادههای برون شهری است که از این میزان نزدیک ۶۰ درصد برای پروژه های مختلف برون شهری در وزارت راه و شهرسازی مصرف می شود و در بخش درون شهری هم در پروژههای شهرهای جدید واقدامات بازآفرینی استفاده میشود.
وی، افزود: خوشبختانه با تصویب مجلس شورای اسلامی و به خصوص پیگیری کمیسیون عمران مجلس،قیر به صورت رایگان برای پروژههای عمرانی در اختیار ما قرار خواهند داد که اعتبار خوبی است و باعث تسریع در بهره برداری پروژه ها میشود.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹