تشکیل بازار هدف با دو تابلوی اصلی و فرعی

صدا و سیما شنبه 11 بهمن 1399 - 09:41
سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس گفت: اصلاحات دستورالعمل‌های پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوۀ انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، به منظور ایجاد بازار هدف، مصوب شد.

تشکیل بازار هدف با دو تابلوی اصلی و فرعیبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما از بازار سرمایه؛ خانم مریم صفاریان افزود: با ابلاغ این مصوبات، بازار هدف به عنوان یکی از بازار‌های فرابورس ایران متشکل از دو تابلوی اصلی و فرعی، ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دارای چشم انداز روشن از رشد و سودآوری که شرایط پذیرش در بازار‌های اول و دوم فرابورس را ندارند، می‌توانند بر اساس شرایط پیش بینی شده در مقررات که نسبت به شرایط پذیرش در دو بازار یاد شده ساده‌تر است، در این بازار و هر یک از تابلو‌های آن پذیرش شده و اوراق بهادار آن‌ها با شرایط متفاوتی که برای هر تابلو متناسب با ویژگی شرکت‌های پذیرفته شده در آن در نظر گرفته شده است، معامله شوند.

سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار هدف، به منظور رفع موانع و مشکلات شناسایی شده در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایجاد و جایگزین این بازار خواهد شد.

صفاریان در پایان افزود: به دلیل ماهیت شرکت‌های پذیرفته شده در بازار هدف، صرفاً سرمایه گذاران واجد شرایط اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که بر اساس ضوابط و معیار‌هایی از قبیل سواد مالی، تجربه کاری و سابقه فعالیت در بازار سرمایه می‌توانند در این بازار فعالیت کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.