وزیر صنعت: تراز تجاری کشور بسیار مثبت شد

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 15:34
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تراز تجاری کشور بسیار مثبت است و ترکیب صادرات هم به سمت صادرات محصولات فناوری می‌رود که بسیار اهمیت دارد.

به گزارش تسنیم، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان که با حضور فداکار استاندار کرمان و پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در مورد تامین اجتماعی چالش‌های زیادی در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی بیشترین موانع را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده و یک چالش اساسی هستند، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم گذاشت تا موانع اقتصادی در کشور برداشته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از تولید داخل حمایت می‌کنیم اما این حمایت نباید نقطه‌ای باشد، افزود: حمایت از تولید را شبکه‌ای انجام می‌دهیم و امسال مجوز واردات برخی ماشین‌آلات معادن که ساخت داخل ندارند، آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست امسال معادل تمام سال گذشته تخصیص واردات داده شده و رشد تولید ماشین‌آلات معادن در کشور نیز 100 درصد بوده است، ادامه داد: تراز تجاری کشور بسیار مثبت است و ترکیب صادرات هم به سمت صادرات محصولات فناوری می‌رود که بسیار اهمیت دارد.

فاطمی امین با اشاره به قیمت زغال‌سنگ در کشور اظهار داشت: شرکت ذوب آهن که خریدار زغال است به‌شدت از لحاظ سودآوری و تولید دچار مشکل است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.