مسئله کمربندی صرفا با ابلاغ حل نمی‌شود/ هزینه‌ها باید تعیین تکلیف شوند

خبرگزاری فارس شنبه 19 آذر 1401 - 23:58

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر سلطانی در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: مهم‌ترین راهبردی که شورای ششم و کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورا در سال دوم در حال پیگیری است، به سرانجام رساندن کارهای بر زمین مانده است.

وی اظهار کرد: امروز معضلات ترافیکی در شهر شیراز نسبت به برخی کلان‌شهرها متأسفانه چند برابر شده است، این در حالی است که در حوزه حمل‌ونقل تأکید شورا بر اجرای کار علمی است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست به جا‌به‌جایی دو پایانه حمل‌ونقل برون‌شهری کاراندیش و شهید مدرس اشاره کرد و گفت: این اقدام در دستور کار شورای ششم است و تلاش خواهیم کرد تا این اتفاق رقم بخورد.

او درباره ضرورت جابه‌جایی این پایانه‌ها گفت: با این اقدام ورود اتوبوس‌ها به درون شهر که موجب ترافیک برای مردم شیراز شده است، کاهش می‌یابد.

شرکت بیدود برای خدمات‌رسانی به مردم هنوز پای کار نیامده است

سلطانی همچنین در خصوص فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی بیدود گفت: طی جلسه ای که با سازمان همیاری شهرداری تهران داشتیم و براساس صورت‌جلسه مصوب شده در صحن شورای ششم، تمام مسائل فی‌مابین به سرانجام رسید؛ اما نه تنها در شهر شیراز بلکه در شهر تهران هم هنوز علاقه و رغبت چندانی از سوی این شرکت برای فعالیت مجدد نشان داده نشده است و هنوز شرکت بیدود برای خدمات‌رسانی به مردم پای کار نیامده است.

این عضو شورا ادامه داد: باتوجه به اینکه طی یک‌سال اخیر شرکت‌های دیگری در این حوزه فعال شده مجموعه شهرداری و شورا در حال پیگیری با این شرکت‌ها است و قطعا مدل حمل‌ونقلی دوچرخه سواری در کنار پیاده‌راه و سایر مدل‌های حمل‌ونقلی مدنظر بوده و هست.

وی اضافه کرد: مطالعات جدید در خصوص مسیرهای جدید درون‌شهری و مسیرهای ترافیکی در دست تهیه است و فعلاً قصدی برای جمع‌آوری و یا عدم استفاده از این مسیرها در مجموعه شورا وجود ندارد.


رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در خصوص فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی آن چه که بر عهده شهرداری و شورا بوده انجام شده است و قرار نیست به پیمانکار التماس کنیم.

سلطانی تصریح کرد: از سوی دیگر اقدامی که شورای پنجم در دوره خود آغاز کرد و در این دوره باتوجه به عدم تصویب قیمتی که سالانه متعهد بود، در قرار شهرداری انجام نداد و این اقدام باعث فاصله افتادن میان شرکت بیدود و ظرفیت در بهبود و ادامه‌دار بودن کار شد که در این راستا پیگیری و تعیین تکلیف آن به مجموعه شورای ششم رسید. 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا خاطرنشان کرد: اینکه شرکت به دنبال عدم توانایی و یا خسارت‌هایی که طی سالیان گذشته به آن وارد شده است و یا تمایلی به ادامه کار نداشته باشد، مسائلی است که مربوط به شرکت است و ما نیز در تلاشیم تا فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی در شهر شیراز صورت گیرد و به موازات آن به‌دنبال راهکار هستیم تا حتی اگر این شرکت همکاری نکرد خرید دوچرخه از سایر شرکت‌ها را دستورکار قرار دهیم.

سلطانی درباره تصمیم مدیریت ارشد استان درباره تبدیل کمربندی جنوبی شیراز به رینگ شهری و نام‌گذاری این محور به بزرگراه امام خمینی اعلام کرد: توافق نامه‌نی در سالهای گذشته بوده که دو تقاطع توسط راه و شهرسازی ساخته شود که متأسفانه انجام نشد.

وی با بیان اینکه با مسئله کمربندی صرفا به صورت ابلاغی نمی توان برخورد کرد، گفت: ایمن سازی کمربندی بالغ بر دو هزار میلیارد هزینه برای شهر خواهد داشت،  موضوع تملک کمربندی نیز که توسط دولت اجرا شده اما تملک نشده بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان برآورد اولیه ما است که هزینه خواهد داشت که تعیین تکلیف این هزینه ها توسط دولت باید مشخص شود. 

سلطانی گفت: طرح ایمن سازی در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در حال بررسی است اما معضل اصلی، تملک است که برای تملک کل مسیر باید تعیین تکلیف شود. شهرداری بحث ایمن‌سازی را شروع کرده و یک تقاطع غیرهمسطح هم اجرا کرده است.

وی درباره تعیین تکلیف میدان قصردشت و چگونگی تکمیل رینگ ترافیکی در ادامه مسیر که به خیابان همت شمالی یا همان وکلا می‌رسد، گفت: پیرامون میدان «قصردشت» و خیابان «وکلا»، عملکرد رینگ بررسی شده و با یکی از پشنهاد 50 درصد موافقت شده است و در حال بررسی تمام موارد هستیم.

پایان پیام/

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.