به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ دکتر عادل خالقی که در جمع مدیران مدارس دوره های متوسطه شاهد استان سخن می گفت، با بیان اینکه 3 گروه از مدارس (تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد) جزء مدارس خاص محسوب می شوند، اظهار کرد: دانش آموزان برای ورود به دو گروه از مدارس سمپاد و نمونه، آزمون می دهند ولی در مدارس شاهد انتخاب محصلان براساس فرم امتیازبندی است و ناهمگونی دانش آموزان را ازنظر علمی در پی دارد و از طرفی چون این مدارس جز مدارس خاص ما محسوب می شوند و بخشی از فرزندان خانواده شاهد و ایثارگر نیز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، پس کار مربیان و معلمان در این گونه مدارس سختتر بوده و می طلبد مدیران این مدارس با تدوین و اجرای برنامه های ویژه تری برای ارتقای سطح آموزشی و پرورشی دانش آموزان اهتمام نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مدیر مدرسه شاهد باید به درستی الویت برنامه ها را تشخیص داده و با اقدام جهادی در اجرای آنها تلاش نماید. یکی از مهمترین برنامههای الویتدار که لازم است در این روزها به آن توجه ویژه شود موضوع جهاد تبیین است که مورد مطالبه جدی مقام معظم رهبری می باشد.
وی همچنین با تأکید بر حضور فعال مسؤولان مدارس شاهد در همه اجتماعات دینی و فرهنگی، گفت: ایجاد جذابیت و نشاط در مدارس و ایجاد فضای سالم رقابتی برای دانشآموزان باید در دستورکار باشد و از آنجا که مدارس شاهد ظرفیت های خاصی به لحاظ نیروی انسانی و فضا دارند باید اجرایی شدن مباحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این آموزشگاهها نمود بیشتری داشته باشد.
خالقی همچنین افزود: مدیران مدارس شاهد باید بستر مناسبی برای ورود دانش آموزان به جشنواره های مختلف علمی، مهارتی، ورزشی و پرورشی فراهم آورند و یادگیری دروس را از حالت صرفا تئوری خارج کرده و دانش آموزان را به گونه ای هدایت کنند تا به شکل عملیاتی مباحث درسی را فرا بگیرند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به شاکله دوران نوجوانی و هویت یابی در این دوره یک از مسائل مهمی است که مدیران دوره متوسطه اول و دوم باید آن را به طور ویژه مورد توجه و اهمیت قرار دهند و در کنار همه مباحث و مسائل خاص مدارس شاهد، مسؤولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش و بنیاد شهید باید به طور خاص و ویژه از این مدارس حمایت کرده و به لحاظ امکانات و نیروی انسانی توجه بیشتری به مدارس شاهد داشته باشند.
حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه استان نیز درخصوص توجه ویژه مدیران مدرسه به اسناد بالا دستی (مطالبات و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول مردمی دولت سیزدهم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست های وزارت آموزش و پرورش) و تطبیق برنامه ها و فعالیت های آموزشگاه با این اسناد تأکید و مطالبی بیان کرد.
وی همچنین گفت: براساس مفاد سند تحول، 34 راهکار مربوط به مدیران مدارس می باشد پس نقش و جایگاه مدیران مدارس در اجرای موارد مربوط به سند تحول بنیادین در کف مدرسه بسیار حائز اهمیت است.
رشیدی در ادامه چگونگی برگزاری امتحانات نهایی در سالتحصیلی جاری و تغییرات کنکور سراسری دانشگاهها و دیگر موارد کاربردی را برای مدیران تشریح و تبیین کرد.
46












