اپل احتمالاً در فصل چهارم 2022 با پیشی گرفتن از سامسونگ، پرفروش‌ترین برند موبایل جهان می‌شود

دیجیاتو دوشنبه 21 آذر 1401 - 15:02
شرکت تحقیقاتی ترندفورس پیش‌بینی کرده که اپل در فصل پایانی 2022 با کنار زدن سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده بازار موبایل تبدیل شود. The post اپل احتمالاً در فصل چهارم 2022 با پیشی گرفتن از سامسونگ، پرفروش‌ترین برند موبایل جهان می‌شود appeared first on دیجیاتو.

بازار جهانی موبایل به‌دنبال رکود اقتصادی و تورم در بسیاری از کشورها با شرایط مساعدی مواجه نیست. در همین حال، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی ترندفورس می‌گوید اپل احتمالاً در فصل چهارم 2022 از نظر سهم در بازار موبایل جای سامسونگ را خواهد گرفت.

طبق گزارش ترندفورس، در فصل سوم 2022 حدود 289 میلیون موبایل در بازارهای جهانی فروخته شده است. این رقم 0.9 درصد کمتر از فصل دوم امسال و 11 درصد کمتر از بازه زمانی مشابه سال 2021 است. با این حال، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که سهم بازار اپل از 17.6 درصد در فصل سوم 2022 به 24.6 درصد در فصل چهارم امسال برسد. با این حساب، غول آمریکایی با تصاحب جایگاه سامسونگ، به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا تبدیل خواهد شد.

سامسونگ در فصل سوم 2022 نسبت به فصل دوم تنها 3.9 درصد رشد فروش داشت و 64.2 میلیون دستگاه موبایل فروخت. خبرگزاری BusinessKorea می‌گوید فشار انبارها، تقاضای پایین و کمبود نیمه‌رساناها باعث می‌شود این شرکت در فصل چهارم امسال با افت فروش روبه‌رو شود و تخت پادشاهی دنیای تلفن‌های هوشمند را از دست بدهد.

اپل با کنارزدن سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده بازار موبایل می‌شود

اپل در فصل سوم 2022 حدود 50 میلیون گوشی فروخته و رشد پایداری را از خود نشان داده است. به‌لطف افزایش تقاضا برای سری آیفون 14، سهم بازار این شرکت احتمالاً در فصل چهارم بزرگ‌تر خواهد شد.

تولیدکنندگان چینی بازار موبایل شامل شیائومی، اوپو و ویوو هم که به‌ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند، احتمالاً در فصل چهارم امسال بخشی از سهم بازار خود را از دست می‌دهند. ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که این شرکت‌ها در آینده با مشکلات بزرگی روبه‌رو شوند؛ چرا که سطح تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در بازارهای داخلی چین روبه‌کاهش است و رشد اقتصادی در هند هم آهسته‌تر شده است. شرکت‌های چینی احتمالاً به‌پیروی از اپل و سامسونگ به‌دنبال تولید تراشه‌های اختصاصی خود می‌روند تا از گزند کشمکش‌ها بین آمریکا و چین در امان بمانند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.