جزییات دفاعیات جنجالی تتلو در آخرین جلسه دادگاه

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 04:59
اقتصادنیوز : آخرین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو توسط قاضی افشاری برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شد. 

این جلسه با حضور مستشار دادگاه، وکیل امیر تتلو و خانواده وی و همچنین نماینده دادستان برگزار شد.

در آغاز این دادگاه قاضی اتهامات را به امیرحسین مقصودلو تفهیم کرد و از وی خواست آخرین دفاعیاتش را بیان کند.

پس از آنکه تفهیم اتهام انجام شد نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت:بیشتر مخاطبان شما جوانان و نوجوانان بودند و تحت‌تأثیر مواد مخدری که مصرف می‌کردید و آن را ترویج می‌دادید قرار می‌گرفتند.

امیرحسین مقصودلو در جایگاه متهم اظهار داشت:قصدم ترویج مواد مخدر نبود، می‌خواستم برای کسانی که آلوده به مشروبات الکی و مواد مخدر هستند جایگزین گیاهی معرفی کنم تا ضرر کمتری داشته باشد که این اشتباه بوده و اشتباهم را می‌پذیرم.

تتلو در جواب این سؤال که چرا پیج اینستاگرامش بسته شده است گفت:در یک استوری اینستاگرام از خانم‌های 15 تا 20 سال برای ساخت ویدئوی یکی از آهنگ‌ها دعوت شد که طبق قانون اروپا این موضوع را کودک‌آزاری تلقی کردند و صفحه را بستند.

تتلو در ادامه دفاعیاتش مجدد اعلام کرد:قطعاً اشتباهاتی داشتم و خیلی از رفتارهای من اشتباه بوده است. به‌خاطر اشتباهاتی که داشتم معذرت‌خواهی می‌کنم.

در ادامه قاضی دادگاه خطاب به تتلو گفت:چه تضمینی است که اشتباهات شما مجدداً تکرار نشود؟ شما درگذشته هم ابراز پشیمانی کردید، ولی مجدد به کار خود ادامه دادید.

تتلو در پاسخ به سؤال قاضی اظهار داشت:آموزش مناسبی ندیدم و اشتباه کردم!

در بخش دیگری از آخرین جلسه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو، وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد:طبق صحبت‌هایی که با متهم داشتم تأکید کرده که می‌خواهد به جوان‌ها و نوجوان‌ها بگوید من تا آخر این راه را رفته‌ام، چیزی در پایان راهی که من رفتم نبوده است شما اشتباه من را نکنید.

وکیل متهم ادامه داد:دولت‌های متخاصم برای استفاده ابزاری از امثال امیرحسین مقصودلو فرش قرمز پهن کرده‌اند.

وی افزود:متهم در اظهارات خود بیان کرده است که قصدی جهت تحقق نتیجه و انجام فعالیت تبلیغی یا ایجاد خلل در امنیت داخلی کشور نداشته و عنصر معنوی جرم قابل احراز نیست.

وکیل تتلو در خصوص تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی توسط موکلش اظهار داشت:متهم پس از تبلیغ سایت شرط‌بندی وقتی متوجه می‌شود افراد از این مسیر متضرر می‌شوند، بلافاصله موضع خود را تغییر می‌دهد.

در پایان پس از اخذ دفاعیات تتلو و همچنین اظهارات وکیلش، قاضی گفت:باتوجه‌به اخذ آخرین دفاع و پایان رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو پایان رسیدگی را اعلام می‌کنم و در موعد قانونی رأی صادر خواهد شد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.