خبرگزاری میزان – به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری در دیدار با عزتالله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به فعالیتهای خوبی که در عرصه گردشگری در این دوره انجامشده است، اظهار کرد: ۲ راهکار برای توسعه گردشگری در سند تحول وجود دارد که در راهکار اول ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیتهای كلاسی بايد خارج از مدرسه باشد و در اين راستا برنامه ویژه مدرسه موسوم به بوم نوشته شد که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست اجرا شود و راهکار دوم، ایجاد شبکه محیط یادگیری مانند؛ پژوهشگاهها، اردوگاهها، خانههای فرهنگ و موزهها است.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین ۲ راهکار اجرایی مشترک بین وزارت آموزشوپرورش و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد لذا بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی حوزه گردشگری آموزشوپرورش است و برای آموزشوپرورش هم یکی از جذابترین محیطهای یادگیری محیطهایی است که در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اينكه توسعه گردشگری نيازمند تربيت نيروی انسانی در اين حوزه است، اظهار كرد: آموزشوپرورش میتواند در تربيت نيروی انسانی حوزه گردشگری به وزارت ميراث فرهنگی و گردشگری کمک كند.
عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اشاره به اینکه سند انتظار دولت از سوی رئیسجمهور به وزارت آموزشوپرورش ابلاغشده است، اظهار کرد: دریکی از بندهای سند انتظار دولت، آموزشوپرورش مکلف شده است تا دانش آموزان را در سال ۲ روز اردوی خارج از استان و شهرستان که دارای بیتوته باشد و چهار روز اردوی بيرون از مدرسه ببرد که جمع این تکالیف ۹۰ میلیون روز سفر اردو خواهد شد، بنابراین لازم است تا از مجموعه ظرفیتهای وزارت گردشگری و میراث فرهنگی استفاده نماییم.
وی بر استفاده از ظرفیتهای مختلفی كه در آموزشوپرورش دارد برای توسعه گردشگری تأکید كرد و گفت: چندين تشكل دانشآموزی میتوانند در اين حوزه فعاليت داشته باشند و همچنين ظرفیتهای خوبي در شبكه شاد وجود دارد كه میتوان از آن استفاده كرد.
انتهای پیام/