به گزارش خبرنگار میزان، در این نشست که با هدف بررسی روند فعالیتهای نمایشگاه ملی «شهر خانواده» برگزار شد، سید مجید امامی اظهار کرد: سه قرارگاه توسعه نشاط اجتماعی و زیست عفیفانه و توسعه زیرساختهای صنایع فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد تشکیل شده است که خروجی فعالیتهای آنان برگزاری نمایشگاهی با عنوان «نمایشگاه ملی شهرخانواده» با شعار سبک زندگی نسل آینده ایران با معرفی دستاوردهای فرهنگی همچنین بزرگترین عرضه مستقیم پوشاک وکالاهای فرهنگی زندگی ایرانی اسلامی است.
وی ضمن تعیین زمان برگزاری نمایشگاه ملی «شهر خانواده» اظهار کرد: نمایشگاه ملی «شهر خانواده» با شعار سبک زندگی نسل آینده ایران از ششم تا دوازدهم بهمن ماه در محل اراضی عباس آباد همچنین از یازدهم بهمن تا پایان سال در مصلی از ساعت ۱۳ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.
امامی بیان کرد: این نمایشگاه با هدف دسترسیپذیری به لباس عفیفانه برای آحاد جامعه، تقویت تولیدکننده به ویژه پس از وقوع و خسارت سه ماه اخیر، همچنین ارائه محصولات مورد نیاز به مردم با قیمت کمتر از بازار طراحی و برنامهریزی شده و اجرایی میشود.
وی تاکید کرد: تسهیلگری و زمینهسازی برای نمایشگاهها با رویکرد اسلامی ایرانی و ایجاد سکوی فروش دائمی و موقت در تهران و استانها جزو وظایف ذاتی و قانونی کارگروه ساماندهی مد و لباس است که این دغدغه در نمایشگاهها در نظر گرفته شده تا شعار عدالت فرهنگی به اجرا گذاشته شود.
مسئول کارگروه مد و لباس تصریح کرد: دسترسی و تسهیلگری در صنایع فرهنگی که در رأس آن پوشاک و حجاب سالم و ارزان و عفیفانه است، رویکرد ارزشمندی خواهد بود که برای رفاه حال مردم در شرایط اقتصادی شب عید در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر نمایشگاهی دیگر از ششم تا دوازدهم در نظر گرفته شده که به معرفی برند شخصیتهای بومی ایرانی و اسلامی با بکارگیری تئاتر تعاملی میپردازد. در ادامه این نمایشگاه ارائه یک نمونه کاربردی از چیدمان محصولات فرهنگی در محیطهای زندگی خانواده و فرزندان همچنین ارزیابی از میزان جذابیت و کشش شخصیتهای بومی ایرانی و اسلامی برای مخاطبان نمایشگاه در نظر گرفته شده است که خانوادهها میتوانند از آن بهرهبرداری کنند.
سید امیر آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ملی «شهر خانواده» با شعار سبک زندگی نسل آینده رهاوردی ارزشمند در راستای فرهنگ ایرانی محسوب میشود. در این نمایشگاه شبیهسازی سبک زندگی خانواده ایرانی در درون منزل و در محله زندگی مد نظر قرار دارد که اجزای آن از آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کار و مطالعه، اتاق یادگیری و اتاق محل بازی تقسیمبندی شده است.
وی پیرامون برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت توسعه ملی اجرا میشود که گروه نمایش تعاملی با پذیرش مخاطبان نمایشگاه به صورت خانوادگی با بکارگیری محصولات فرهنگی شخصیتمحور، ظرفیتها و مزیتهای شخصیتها و عناصر فرهنگی را معرفی و ترویج میکنند.
آقایی بیان کرد: نمایشگاه «شهر خانواده» ششم تا دوازدهم بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در اراضی عباس آباد برگزار میشود. این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار خواهد شد
دبیر قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی دلیل برگزاری نمایشگاه شهر خانواده را خلا چرخه ایده تا تجاریسازی کالای فرهنگی، نبود فرآیند صنعتی تولید محصولات و خدمات فرهنگی و همچنین تمرکز بر ایجاد زنجیره اقتصادی مابین حوزه فرهنگی و هنری دانست و تاکید کرد: با برگزاری این نمایشگاه ایجاد زنجیره فرهنگی بین حوزههای مختلف کسب و کار فرهنگی و تامین و تولید محتوای فرهنگی داخلی با فعال شدن تهیهکنندگان ارشد را در پی خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: ایجاد تجاریسازی مدلهای کسب و کار بازارپردازی فرهنگی در کشور و ایجاد چرخه تولید صنعتی در صنایع فرهنگی موضوعاتی با اهمیت است که طی سالها محدود شده است. شناسایی و آموزش تخصصی تیمهای موثر و فعال در حوزه و بازارپردازی فرهنگی و تسهیل در توسعه بازارهای بینالمللی طرح کسب و کارهای بازارپردازی فرهنگی نکاتی است که میتواند از جمله اهداف هماورد بازارپردازی تهران باشد.
وی پیرامون مخاطبان اصلی رویداد هماورد بازارپردازی تهران بیان کرد: توسعه دهندگان بازارهای فرهنگی اعم از فروشگاههای فیزیکی یا مجازی محصولات فرهنگی، مروجان فرهنگی و بهرهبرداران فرهنگی همچنین بازآفرینان فرهنگی که شامل توسعه بازارهای محتوای آوایی میشوند و خلق ویژنهای جدید فرهنگی یا ویژنهای اقتصادی فرهنگی بنیان را تحت الشعاع فعالیتهای خود قرار میدهند، به عنوان توسعهدهندگان بازار فرهنگی و مخاطبان اصلی رویداد هماورد بازارپردازی تهران شناخته میشوند.
وی با تاکید بر کسب و کارهای فرهنگ بنیان تصریح کرد: الگوهای همکاری نهادها و سازمانهای دولتی حاکمیتی و خصوصی فرهنگی برای ارائه خدمات مشارکت و کسب و کارهای فرهنگی همانند بازار بین ارزش آفرین، بستر آفرین، اطمینان آفرین و رضایت آفرین را پوشش میدهد.
وی به حامیان شرکت کنندگان در نمایشگاه شهر خانواده اشاره کرد و افزود: وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، نهادهای وزارت ورزش و جوانان، نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای وابسته به صدا و سیما، نهادهای وابسته به سازمان تبلیغات، نهادهای وابسته به آستان قدس رضوی، نهادهای تامین مالی و سایر نهادها در این رویداد مشارکت کردند.
انتهای پیام/