بیست و سومین مقاله از معرفی «مجموعه مقالات اقتصادی به زبان ساده» به «برچسبهای سلامتی روی مواد غذایی چگونه چاقی را کم میکند؟» نوشته نانو باراهونا، کریستوبال اوترو، سپاستین اوترو و جوشوا کیم اختصاص دارد. به گزارش اقتصادآنلاین، در بسیاری از کشورها، چاقی یک مشکل عمده و رو به رشد بهداشت عمومی است که این نرخ در سراسر جهان از سال ۱۹۷۵ سه برابر شده است و تقریباً ۴۰ درصد از جمعیت بزرگسال امروز یا چاق یا دارای اضافه وزن هستند. این امر باعث جستجوی فوری برای ابزارهای سیاستی مبارزه با اضافه وزن شده و یکی از گزینههای محبوب، برچسبهای بستهبندی است.
به گزارش اقتصادآنلاین، در بسیاری از کشورها، چاقی یک مشکل عمده و رو به رشد بهداشت عمومی است که این نرخ در سراسر جهان از سال ۱۹۷۵ سه برابر شده است و تقریباً ۴۰ درصد از جمعیت بزرگسال امروز یا چاق یا دارای اضافه وزن هستند.
این امر باعث جستجوی فوری برای ابزارهای سیاستی مبارزه با اضافه وزن شده و یکی از گزینههای محبوب، برچسبهای بستهبندی است.
طرفداران استدلال میکنند که آنها ابزاری بیضرر برای بهبود رفاه مصرفکننده هستند، اما مخالفان میگویند که برچسبها بعید است تصمیمات مصرفکنندگان را شکل دهند و بار غیرضروری را بر شرکتها تحمیل کنند.
اما آیا برچسبهای سلامتی روی مواد غذایی ابزاری موثر برای مبارزه با چاقی هستند؟
منبع خبر "
اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.