آزادسازی قیمت، تنها راه حل پیشرفت صنعت خودرو

صدا و سیما جمعه 28 بهمن 1401 - 15:36
­عضو هیئت رئیسه انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور گفت: اگر به فکر پیشرفت در صنعت خودرو هستیم باید قیمت آن را آزاد کنیم و فضا را برای رقابت مهیا کنیم.

آزادسازی قیمت، تنها راه حل پیشرفت صنعت خودروآقای امیر حسین جلالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ۱۰ سال است که قیمت خودرو را دستوری کردند؛ طی این ۱۰ سال انواع تصمیمات را برای بازار خودرو گرفتند که باعث آشفتگی هر چه بیشتر این صنعت شد، یکبار بحث قرعه کشی راه افتاد، یکبار دیگر از آزادسازی قیمت‌ها گفتند، بار دیگر از عرضه خودرو در بورس گفتند و همین رویه همچنان ادامه دار است.

عضو هیئت رئیسه انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور اضافه کرد: این تصمیماتی که برای بازار خودرو گرفتند، از طرفی باعث بهم ریختن اقتصاد و از طرف دیگری باعث آشفتگی هر چه بیشتر در صنعت خودرو شد؛ متاسفانه در این سال‌ها هنوز به یک تصمیم کلی برای نحوه فروش خودرو نگرفته ایم، منابع و مصارف را نمی‌توانیم مدیریت کنیم در حالی که هر مدیریت موفق، در گرو مدیریت منابع و مصارف است.

جلالی با اشاره به راه حل موجود در خصوص ساماندهی بازار خودرو، گفت: آزادسازی قیمت‌ها، می‌تواند صنعت خودرو را از این اوضاع آشفته‌ای که دارد نجات دهد؛ آزادسازی به اقتصاد معنا می‌دهد، زمانی که قیمت خودرو آزاد شود رقابت ایجاد می‌شود و اینگونه می‌توان پیشرفت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین دشمن صنعت خودرو و قطعه سازی اختلاف بین خودروسازان و قطعه سازان است، ادامه داد: این موضوع باعث رکود، کاهش بهره وری، نزول کیفیت این صنعت می‌شود. صنعتی که در اوج گردش مالی ۵ درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود، ۱۲ در صد اشتغال صنعتی را دارا بوده و این گستردگی جغرافیایی بی مثال را شامل می‌شود باید خیلی بهتر از این‌ها صیانت شود و این مهم فقط بدست ذینفعان واقعی محقق می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.