حسینعلی مقصودی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: عملیات ساخت محور شهرکرد-بروجن-لردگان از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کل محور چهارخطه شده و موجب جذب ترافیک بسیار بالا در این محور شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مشکل اصلی محدوده لردگان به ایذه است که در این محدوده ماده ۲۳ و اعتباری که ردیف ملی داشته باشد وجود نداشت.
وی افزود: با پیگیریهایی صورت گرفته از پایان سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ ردیف ملی و ماده ۲۳ برای این پروژه اخذ شد.
مقصودی با اشاره به اینکه چهارخطه کردن محور لردگان به ایذه بسیار پُرهزینه است، اضافه کرد: قطعه اول مربوط به احداث پل تقاطع غیرهمسطح شهید ارجمند با قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان است که هماکنون بالای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی عنوان کرد: ساخت قطعه دوم به طول ۱۷ کیلومتر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است که هم اکنون در حال انعقاد قرارداد هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: قطعه سوم به طول ۱۵ کیلومتر در ادامه مسیر با قراردادی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت استراتوس واگذار شده است.
وی اظهار داشت: قطعه پایانی که نرسیده به محدوه کارون۴ است حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و شامل چهار تا پنج کیلومتر تونل و چهار دهانه پُل بزرگ است و قرارداد ساخت این قطعه در سال آینده با قرارگاه خاتم الانبیا امضا میشود و به دلیل پرهزینه بودن، قطعه آخر از طریق تهاتر نفت به انجام خواهد رسید.
مقصودی افزود: برای محور لردگان به ایذه از اعتبارات سفر ریاستجمهوری ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۵۶ و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تهاتر نفتی سهمیه سال ۱۴۰۰ پیشبینی شده است.
وی اضافه کرد: پیگیر هستیم با تخصیص این اعتبارات تا پایان دولت این پروژه به بهرهبرداری برسد.
پایان پیام/۶۸۰۲۴