خروجی کمیسیون معادن اتاق اصفهان

دنیای اقتصاد چهارشنبه 03 اسفند 1401 - 00:10
عملکرد کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در آخرین جلسه این کمیسیون تشریح و از تربیت صادرکنندگان جدید سنگ به‌‌‌عنوان خروجی بخش توانمندسازی آن یاد شد.به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه تا کشور از وجود بازرگانان خوب بهره‌‌‌مند نباشد، صنعت، معدن و کشاورزی جایگاه واقعی خود را پیدا نمی‌‌‌کند اظهار کرد: دوره پرداختن صرف به بازرگانی گذشته و تمرکز بر اقتصاد رفتاری، توانمندسازی و آموزش، شرط بقا و لازمه تجارت و کسب درآمد محسوب می‌شود. مسعود گلشیرازی با بیان اینکه این امر در دوره‌‌‌های توانمندسازی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان محقق شد، افزود: البته این تنها یک گام به جلو بود و ارتقای دانش‌‌‌آموختگان این دوره باید همچنان دنبال شود. همچنین اگر توفیقی در اتاق دوره نهم حاصل شده، نتیجه کار گروهی یک تیم شامل 15 عضو هیات‌‌‌رئیسه و هیات نمایندگان، کمیسیون‌‌‌های ده‌گانه، شوراها و تیم اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: اگر فعالیت این کمیسیون در کنار سایر کمیسیون‌‌‌های اتاق اصفهان نبود، امروز به ارائه ۵۲ خدمت متنوع به اعضا دست نمی‌‌‌یافتیم. همچنین اعتقاد داشتیم دوره اتاق کمیسیون‌‌‌محور گذشته و هنر اتاق اصفهان در دوره نهم، خوشه‌‌‌بندی فعالیت‌‌‌ها بود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه شتابدهنده صادراتی اتاق اصفهان تنها شریک سازمان تجارت جهانی در ایران است، گفت: این شتابدهنده با بهره بردن از بهترین اساتید و منتورها به تربیت نیروی متخصص در حوزه‌‌‌های صادرات، تجارت الکترونیک و فروش و بازاریابی می‌‌‌پردازد و از فارغ‌‌‌التحصیلان آن حمایت مادی و معنوی انجام می‌گیرد. مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به فعالیت چهار کمیته کانی‌‌‌های فلزی و غیرفلزی، سنگ‌‌‌های تزئینی و ساختمانی، صنایع معدنی و فلزات و سنگ‌‌‌های گرانبها ذیل این کمیسیون گفت: کمبود بازرگان و دانش بازرگانی از جمله مشکلات اقتصاد کشور است، چون بازرگانی به اندازه صنعت و تولید رشد نکرده و برخی تولیدکنندگان و صنعت‌‌‌گران از عرضه و صادرات تولیدات خود ناتوان هستند. بنابراین کمیسیون معادن اتاق اصفهان به توانمندسازی و تربیت بازرگان حوزه سنگ فرآوری شده اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه دنیا به سوی تولید و صادرات سنگ مصنوعی تزئینی می‌رود، افزود: ایران سرشار از ذخایر سنگ طبیعی است و به دلیل ضعف در حوزه بازرگانی، تولیدکنندگان از عرضه آن به بازارهای خارجی ناتوان هستند.

کاروان با تاکید بر تداوم حمایت از دانش‌‌‌آموختگان دوره‌‌‌ فروش و بازاریابی صادراتی صنعت سنگ در اتاق بازرگانی اصفهان، ادامه داد: امیدوارم در آینده به وجود این همه بازرگان سنگ ساختمانی در استان ببالیم.

در ادامه روسای کمیته‌‌‌های چهارگانه ذیل کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، پایش مستمر فضای کسب و کار بخش معدن استان و کشور، تزریق نگاه توسعه‌‌‌ای و بلندمدت به فعالان این حوزه، ایجاد سازوکارهای عارضه‌‌‌یابی محیط کسب و کار معدن، تلاش برای ارتقای جایگاه این کمیسیون در نظام تصمیم‌‌‌سازی بخش معدن کشور و ایجاد شبکه‌‌‌ سراسری تعامل با واحدهای گوناگون و تشکل‌های مرتبط در سراسر کشور را از جمله اهداف و چشم‌‌‌اندازهای این کمیسیون در طول چهار سال گذشته دانسته و مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون در حوزه‌‌‌های بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید بخش معدن و صنایع معدنی، تکمیل زنجیره تامین و تولید مواد معدنی، توانمندسازی اعضا را تشریح کردند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.