لزوم تقویت پاسخگویی به مردم در دستگاه‌های اداری

صدا و سیما پنج شنبه 11 اسفند 1401 - 15:47
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: باید فضای دستگاه‌های اداری ما در توجه به قانون و پاسخگویی به مردم تقویت شود.

لزوم تقویت پاسخگویی به مردم در دستگاه‌های اداریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه شورای قضایی استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، معاونان دیوان، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی این استان در بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در این نشست ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و تشکر از رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان هرمزگان برای تلاش هایشان طی روز‌های اخیر، ابراز امیدواری کرد که سفر استانی هیئت دیوان عدالت اداری به هرمزگان مفید فایده باشد و گره از کار مردم بردارد.

وی افزود: یکی از مواردی که از سوی رئیس قوه قضاییه مطرح شده و مورد استقبال همکاران در دیوان عدالت اداری هم قرار گرفته است همین موضوع سفر‌های استانی است که با توجه به واقع شدن محل دیوان عدالت اداری در تهران و با عنایت به اینکه بسیاری از مسائل بدون حضور خود مردم منجر به نتیجه مطلوب نمی‌شود، از این رو برنامه دقیقی برای سفر‌های استانی تدوین شد و در نتیجه آن، مسئولین ارشد دیوان با حضور در استان‌های مختلف به صورت چهره به چهره با اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری تأکید کرد: مسئولان دیوان عدالت اداری قصد دارند با برگزاری جلسات دیدار مردمی در استان‌های مختلف ضمن جلوگیری از تحمیل هزینه به مردم در جهت تسریع در روند رسیدگی به مطالبات آن‎ها اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان هرمزگان به عنوان دهمین مقصد سفر هیئت دیوان عدالت اداری در نظر گرفته شده، پس از ثبت نام مردم و استخراج و بررسی پرونده‌های آنها نسبت به پاسخگویی اقدام شد تا نتایج آن در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مراجعان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: در کنار ملاقات‌های مردمی موضوع برگزاری جلسات توجیهی با مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در سفر‌های استانی گنجانده شده است و با توجه به اینکه پاسخگویی مسئولین به منظور پیشبرد اهداف کشور و بهبود عملکرد‌ها در حوزه‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا ضرورت دارد همکاران ما در دیوان، دستگاه‌های ناظر، سازمان بازرسی و دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به موقع به شکایات مردمی در خصوص تخلفات و استنکاف‌های مسئولین به صورت جدی توجه و اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به ساده زیستی از سوی مسئولان در کنار تکریم ارباب رجوع و گشاده رویی و احترام به مردم این موضوعات را در ارتقای شاخص رضایتمندی مردم بسیار حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: فضای دستگاه‌های اداری ما در حوزه توجه به قانون و پاسخگویی به مردم باید تقویت شود.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: هم از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان هرمزگان و هم از سازمان بازرسی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خواهشمندیم با ورود به موقع به تخلفات در حوزه عملکرد مسئولین و احقاق حقوق مردم، برخورد به موقع با متخلفین را به صورت ویژه در دستور کار خود داشته باشند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.