به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در صد و سی و پنجمین جلسه صحن شورا گفت: یکی از اولویت های اصلی اعلامی شهردار تهران در برنامه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر، ایجاد نهضت پارکینگ سازی در سطح شهر بوده، اما آمار اعلامی که از مراجع ذیربط در شهرداری تهران اخذ شده حاکی از کم کاری بسیار جدی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.
مظفر تشریح کرد: در سال 1400 رقم تقریبی 1100 میلیارد تومان و در سال 1401 تاکنون رقمی نزدیک به 2250 میلیارد تومان درآمد شهرداری ناشی از محل عوارض کسر پارکینگ بوده و طبق قانون، الزماً می بایست تمام این درآمد صرف ایجاد پارکینگ در سطح شهر تهران شود اما طبق آمار اعلام شده و بررسی که ما در کمیته بودجه شورا داشتیم، در مناطق 22گانه در سال 1401 صرفاً احداث 4 پارکینگ جدیدالاحداث توسط شهرداری آغاز شده و احداث 3 پارکینگ مشارکتی نیز در دستور کار قرار گرفته که هنوز یا به توافق ختم نشده و یا آغاز نشده است.
رئیس کمیته بودجه شورا تاکید کرد: این عملکرد در احداث پارکینگ های مورد نیاز شهر اصلا پذیرفتنی نیست و انتظار شورای اسلامی شهر تهران از مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک و به ویژه از سازمان حمل و نقل ترافیک بسیار فراتر از این عملکرد است.
مظفر ضمن تاکید بر لزوم ارائه برنامه فراگیر در زمینه ایجاد نهضت پارکینگ سازی در شهر تهران به ویژه در محلات توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: چنانچه مکانیزم های انگیزشی و ترغیبی گسترده و متفاوتی جهت احداث پارکینگ های محلی برای بخش خصوصی در این طرح تعبیه گردد و به عنوان مثال حداقل احداث 2 پارکینگ در هر محله بعنوان هدف کمی در نظر گرفته شود، احداث حداقل 750 پارکینگ را می توان انتظار داشت و اینگونه عمل گسترده، دلالت بر ایجاد نهضت پارکینگ سازی خواهد کرد.
در پایان میثم مظفر تصریح کرد: شهرداری گزارشی از هزینه کرد این منابع اختصاصی که صرفاً می بایست در زمینه توسعه پارکینگ ها بهره برداری شود را نیز به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.
پایان پیام/