با آغاز به کار رسمی نخستین شعبه «ملی پلاس» در تهران، نظام بانکی ایران با محوریت بانک ملی ایران وارد دور جدیدی از فعالیت خود شده است؛ دوره ای که از آن به عنوان «انقلاب در نظام بانکی» یاد میشود.
به گزارش پارسینه، با ظهور بانکداری دیجیتال و امکان دریافت خدمات بانکی به صورت غیرحضوری بدون محدودیت در زمان و مکان، بازنگری در نقش شعب بانکی و تغییر آن از محل ارائه خدمت به محل ارتباط با مشتریان را به امری ناگزیر تبدیل کرده است.
در این میان، نظام بانکی باید به سمت ایجاد طرحهای نو و متناسب با نیازهای جامعه حرکت کند که در این میان، بانکی ملی ایران همواره پیشتاز و پیشگام حوزه بانکداری دیجیتال در این نظام بوده است.
برهمین اساس، با آغاز به کار رسمی نخستین شعب «
ملی پلاس» در تهران، نظام بانکی ایران با محوریت بانک ملی ایران وارد دور جدیدی از فعالیت خود شده است؛ دوره ای که از آن به عنوان «انقلاب در نظام بانکی» یاد میشود.
با آغاز به کار شعب «
ملی پلاس» در تهران، مشتریان بانکی از این پس تحولی ساختاری و خیره کننده را مشاهده خواهند کرد. فضای در نظر گرفته شده در شعبه برای تعامل چهره به چهره با مشتریان و ارائه مشاورههای بانکی، مالی و پولی میتواند تصویر تازهای از بانکداری را در کشور به نمایش بگذارد و بدون شک مشتریان پس از خروج از «ملی پلاس» خاطره بسیار متفاوتی از حضور در بانک ملی ایران خواهند داشت.
در این میان، از «ملی پلاس» به عنوان نماد خودباوری در نظام بانکی یاد شده است که میتوان آن را با خدمات بانکداری در کشورهای توسعه یافته مقایسه کرد.
در همین حال، دکتر محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که شعبه «ملی پلاس» تمام الکترونیک و بدون حضور بانکدار اداره میشوند، گفته است: برنامه ریزی شده تا در هر استان، دست کم یک شعبه «ملی پلاس» راه اندازی میشود.
وی با اعلام این که شعبه «ملی پلاس» تمام الکترونیک و بدون حضور بانکدار اداره میشوند، میافزاید «در برخی از این شعب، رباتی وجود دارد که به زبان فارسی با مشتری ارتباط برقرار کرده و خدمات لازم را ارائه میدهد، ضمن اینکه در نوع دوم شعب «ملی پلاس»، چیدمان بسیار جدیدی پیاده سازی شده که برای «نوجوانان» و «جوانان» بسیار جذاب خواهد بود.
در
ملی پلاس شاهد نمایش آخرین دستاوردهای و پیشرفته ترین تجهیزات و سامانه های بانک ملی ایران خواهید بود، ضمن اینکه ملی پلاس آینده شعب بانکی در ایران است، هدف بانک ملی، گذر از طراحی سنتی شعب و انطباق هر چه بیشتر با نیازهای مشتریان بانک از طریق بازنگری مدل های زمان بر و ناکارای ارائه خدمت و تغییر نقش کارکنان است.
در ملی پلاس، طراحی و چیدمان شعب به نحوی است که ایجاد ارتباط موثر و اخذ مشورت و راهنمایی در خصوص امور مالی در محیطی به دور از استرس و در کمال آرامش انجام شود.
در همین حال، وجود کافی شاپ، اتاق جلسات، کتابخانه و اینترنت در سالن انتظار این شعبه تجربهای نو و خوشایند را در کنار بهره گیری مفید از زمان حضور در شعبه را خواهید داشت.
چه خدماتی در ملی پلس ارائه می شود؟
شعب
ملی پلاس مشاور محور بوده و در کنار ارائه خدمات مشاورهای در حوزههای اعتبارات، سرمایه گذاری، بانکداری بین الملل، بورس و اوراق بهادار و بانکداری الکترونیک، آموزش نحوه بهره گیری از تجهیزات و سامانههای غیرحضوری ارائه خواهد شد.
همچنین خدمات بانکی نظیر افتتاح حساب، صدور کارت، دریافت و پرداخت، انتقال وجه، حوالههای بین بانکی و... از طریق تجهیزات مکانیزه قابل انجام خواهد بود.
چه کسانی میتوانند از ملی پلاس استفاده کنند؟
محدودیتی برای بهره گیری از خدمات ملی پلاس وجود ندارد. اگر شما مشتری بانک ملی نیستید با همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه در اولین حضور در ملی پلاس به جمع مشتریان این بانک بپیوندید.
در همین حال، در حال حاضر ارائه تمامی خدمات در ملی پلاس رایگان است. شعبه ملی پلاس محدود به ساعات اداری نبوده و هماهنگ با سایر اصناف محل استقرار فعالیت خواهد کرد.
چه خدماتی در ملی پلاس ارائه میشود؟
شعبه ملی پلاس مشاور محور بوده و در کنار ارائه خدمات مشاورهای در حوزههای اعتبارات، سرمایه گذاری، بانکداری بین الملل، بورس و اوراق بهادار و بانکداری الکترونیک، آموزش نحوه بهره گیری از تجهیزات و سامانههای غیرحضوری ارائه خواهد شد.
همچنین خدمات بانکی نظیر افتتاح حساب، صدور کارت، دریافت و پرداخت، انتقال وجه، حوالههای بین بانکی و... از طریق تجهیزات مکانیزه قابل انجام خواهد بود.
ضمنا با توجه به اینکه شعبه ملی پلاس مشاور محور هستند، ارائه خدمات مشاورهای و آموزشی ذیل به مشتریان ارائه میشود:
۱- ارائه خدمات مشاورهای در حوزه اعتبارات (معرفی انواع عقود اسلامی، صدور ضمانت نامه، اعطای کارت اعتباری، اعتبارات اسنادی داخلی، نحوه امهال بدهی و ...)
۲- ارائه خدمات مشاورهای در حوزه سرمایه گذاری (معرفی انواع سپرده ها، نحوه افتتاح حساب ریالی برای اشخاص حقیقی، حقوقی و مشترک و اتباع بیگانه، معرفی طرحهای ویژه بانک نظیر سپرده اوراق مسکن، پس انداز ویژه، کانون جوانه ها، انواع اوراق مشارکت و ...)
۳- ارائه خدمات مشاورهای در حوزه خدمات بانکی ریالی (نحوه صدور گواهی تمکن مالی، صورتحساب، صدور گواهی برگشت چک، واخواست سفته، سپردههای حج تمتع و عمره مفرده، آشنایی با قوانین و مقررات چک و خدمات آن، نحوه اجاره صندوق امانات و ...)
۴- ارائه خدمات مشاورهای در حوزه بانکداری بین الملل (افتتاح انواع حساب ارزی، معرفی انواع سپردههای ارزی و شرایط و مقررات مربوطه، صدور گواهی تمکن مالی لاتین، معرفی خدمات ارزی غیر حضوری، ملی کارت ارزی، انجام حوالههای ارزی، برات ارزی و اعتبار اسنادی و ...)
۵- ارائه خدمات مشاورهای در حوزه بورس و اوراق بهادار (صندوقهای سرمایه گذاری، اخذ کد سجام، ایجاد کد بورسی، وکالتی نمودن حساب در بورس، معاملات آنلاین و ...)
۶- ارائه خدمات مشاورهای در حوزه بانکداری الکترونیک (نحوه اخذ پایانه فروشگاهی POS، درگاه الکترونیک، واریز دستهای حقوق، پرداخت گروهی پایا (ACH)، صورت حساب بینا، استعلام لحظهای سانی، واگذاری دستهای چک، صدور انواع کارت بانکی (اعتباری، هدیه، بن کارت، خانواده، تجاری کارت، پیوند کارت، آینده سازان و ...)، ایجاد دستور پرداخت، سامانه اطلاع رسانی پیامکی و ...)
۷- مشاوره و معرفی خدمات اختصاصی بانک ملی (بانک آفیسر، نشان بانک، سککوک، بانک کارگشایی و ...)
۸- ارائه آموزش در حوزه خدمات غیرحضوری و بانکداری دیجیتال (نصب و راه اندازی سامانههای غیر حضوری نظیر بام (شخصی، شرکتی، سازمانی)، سبا، بانکداری شرکتی BIB، کانون جوانهها و برنامههای کاربردی نظیر همراه بام، همراه بانک، ایوا، پیام رسان بله، شصت، پالس، هپ، رمزبان و ...)
۹- آمادگی برای برقراری ارتباط و تعامل موثر با توسعه دهنگان فین تکها
در پایان خاطر نشان میسازد که نخستین شعبه «ملی پلاس» در محل سابق شعبه فخررازی رو به روی دانشگاه تهران واقع شده است و همه سامانههای بانکداری دیجیتال از جمله ربات آلفا، خودگردان، خودبانک، خودپرداز، کیوسک چند منظوره، CASHLESS و VTM وجود دارد. همچنین مشتریان میتوانند با مراجعه به کارشناسان شعبه، ضمن دریافت مشاورههای بانکی، ار فضای کتابخانه و کافی شاپ بهرهمند شوند.
منبع خبر "
پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.