آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۷۶ بیمار دیگر

صدا و سیما شنبه 18 بهمن 1399 - 14:21
سخنگوی وزارت بهداشت دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی خبرگزاری صدا وسیما، خانم سیما سادات لاری گفت از دیروز تا امروز ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۹۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی افزود:خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

دکتر لاری گفت:۳۸۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۹ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

اسامی شهرهای نارنجی 

شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رشد نمودار روزانه بستری کرونا در برخی استان‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نمودار موارد روزانه بستری کرونا در برخی استان‌های کشور صعودی شده و علت عمده آن سهل انگاری و عادی انگاری برخی شهروندان است.
خانم دکتر سیما سادات لاری گفت: بیشترین موارد بروز بستری کرونا در هفته گذشته در استان‌های مازندران، گیلان و سمنان بوده و بیشترین موارد مرگ و میر کرونا در هفته گذشته در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بوده است.
وی افزود: به علت ساده انگاری برخی شهروندان تعداد شهر‌های نارنجی در هفته گذشته از ۱۸ شهر به ۳۶ شهر و تعداد شهر‌های زرد از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش پیدا کرد که بسیار نگران کننده است.
خانم دکتر لاری ادامه داد: بیماری کرونا اکنون بخشی از زندگی بشر است و باید همه ما شیوه همزیستی با این بیماری و مراقبت از خود را یاد بگیریم و رعایت کنیم، امیدوارم با عزم ملی و حسن مسئولیت پذیری همه مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی طوری رفتار کنیم که شاهد تکرار تجربیات تلخ گذشته در کشور و بروز خیز چهارم کرونا در کشور نباشیم.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.