در مرسدس سدان و کوپه کلاس E فرمان جدید خازنی می تواند تشخیص دهد که راننده فرمان را در دست دارد یا خیر، و با ویژگی قدیمی حالت فرمان فعال (Active Steering Wheel Movement) جایگزین شده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، این سیستم با استفاده از یک تشکچه سنسوری که در زیر سطح فرمان قرار دارد و دارای یک سنسور در جلو و یکی در پشت فرمان است کار میکند. در دست گرفتن فرمان باعث میشود که سنسورها تغییر در ظرفیت را ثبت کنند. اگر راننده فرمان را به اندازه کافی محکم نیگرد، سیستم لمسی را ثبت نکرده و بعد از مدت معینی خودرو سیستم هشدار را فعال می کند. اگر راننده نتواند پاسخ دهد، خودرو دستیار توقف اضطراری را فعال میکند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، این سیستم با استفاده از یک تشکچه سنسوری که در زیر سطح فرمان قرار دارد و دارای یک سنسور در جلو و یکی در پشت فرمان است کار میکند. در دست گرفتن فرمان باعث میشود که سنسورها تغییر در ظرفیت را ثبت کنند. اگر راننده فرمان را به اندازه کافی محکم نیگرد، سیستم لمسی را ثبت نکرده و بعد از مدت معینی خودرو سیستم هشدار را فعال می کند. اگر راننده نتواند پاسخ دهد، خودرو دستیار توقف اضطراری را فعال میکند.

مرسدس همچنین طراحی جدیدی از چرخهای دو طبقه با دو رنگ مشکی و نقرهای را نشان می دهد. طراحی داخلی این سری از خودروها تغییر چندانی نکرده و مانند قبل است. صفحه نمایش دو طرفه بزرگ که سیستم پاسخگویی COMAND با MBUX در آن جایگزین شده است.

منبع خبر "
اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.