افزایش ۳۰ درصدی تخلف رانندگی نسبت به سال گذشته  

الف جمعه 11 اردیبهشت 1405 - 19:30
ایسنا نوشت: رئیس پلیس راهور مازندران، با اعلام اینکه امسال ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته تخلف بیشتری اتفاق افتاد و ۳۲ درصد بیشتر حادثه ساز بوده است، گفت: به جز هشت شهرستان بقیه شهرستان‌ها در خصوص دادن خودروی نامحسوس اقدامی نکردند، به‌رغم ابلاغ وزارت کشور به شهرداری‌ها در زمینه آموزش ترافیکی، برخی شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها ضعیف عمل می‌کنند.

نصرالله بیگلری شامگاه جمعه ۴ فروردین سال جاری در جلسه شورای ترافیک مازندران که به میزبانی مرزن آباد برگزار شد، به وقوع چهار فقره تصادف منجر به فوت در مازندران طی چند روز گذشته اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از فوت شدگان غیر بومی و مابقی بومی بودند، افزود: ۷۵ درصد تصادفات در تاریکی شب و به علت خاموش بودن روشنایی اغلب بلوارها اتفاق افتاده است .

بیگلری با اشاره به اینکه ۴۳ درصد تصادفات به علت توجه نکردن به جلو بوده است، گفت: ۲۶ درصد نیز به علت رعایت نکردن حق تقدم بوده است.

رئیس پلیس راهور مازندران، تصریح کرد: ۶۰ درصد تصادفات به علت نزدیکی شهر و روستا و آشنا نبودن غیر بومی‌ها به این مناطق بوده است.

سرهنگ بیگلری ادامه داد: طی چند روز گذشته از ۲۵ اسفند ماه ۸۵۰ نفر از نیروهای کمکی و همچنین خودرو پای کار هستند و تمام ظرفیت موتوری در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با اشاره رها سازی ترافیک محور مرزن آباد توسط پلیس راهور، گفت: لازم است جلسات شورای ترافیک در چالوس به منظور اجرای مصوبات جدید فعال‌تر شود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.