به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول همتی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۱۷۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۸۱۸ مورد مثبت شناسایی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: متأسفانه ۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند که بر این اساس، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به ۲۱۸ نفر رسیده است.
وی از مجموع ۲۱۸ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کروناویروس از ابتدا تاکنون ۱۱۰ مورد را مربوط به شیراز؛ ۱۱ مورد مرودشت؛ هفت مورد کازرون؛ پنج مورد آباده؛ چهار مورد قیر و کارزین؛ داراب و کوار هر کدام سه مورد؛ ممسنی، زرقان، استهبان، اقلید، پاسارگاد و ارسنجان هر کدام ۲ مورد؛ لامرد، فیروزآباد، خرم بید، رستم، بیضا، نی ریز، خرامه و سروستان هر کدام یک مورد اعلام کرد و سایر جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاهها و دانشکدههای استان عنوان کرد.
همتی آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان فارس را ۱۵ هزار و ۲۴۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هماکنون ۶۰۶ بیمار مشکوک و علامتدار در بخشهای عمومی و ۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز بهدلیل وخامت وضعیت جسمی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای سطح استان بستری هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دستها، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری و دوری از حضور در تجمعات الزامی است.





