"فرزاد محمدی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور برای حمایت از واحدهای صنعتی که محصولات تولیدی در گروه صنایع غذایی، سلولزی، پوشاک و لوازم خانگی مرتبط با مصرف فروشگاههای زنجیره ای دارند، به این فروشگاههای استان معرفی می شود تا محصولات این واحدهای صنعتی در ویترین و قفسه های زنجیره ای عرضه شود.
وی ادامه داد: برای این موضوع یک تور صنعتی با هماهنگی شهرک های صنعتی لرستان برنامهریزی شده است و در وهله اول فروشگاههای زنجیره ای از کارخانجات تولیدی استان بازدید می کنند و با برگزاری تور متشکل از نمایندگان صنایع تولیدی و فروشگاههای زنجیره ای استان، زمینه برقراری ارتباط بین واحدهای تولیدی و فروشگاههای زنجیره ای فراهم می شود.
وی با بیان اینکه با این اقدام زنجیره توزیع کوتاه و قیمت تمام شده محصول کمتر می شود، تصریح کرد: حذف واسطه و ارتباط مستقیم واحدهای تولیدی و فروشگاه های زنجیره ای با هم نیز از دیگر اهداف اجرای طرح به شمار می رود.
محمدی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۵ واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد که می توانند کالاهای فروشگاه ها در بخش صنایع غذایی، لوازم خانگی و پوشاک را پوشش دهند که اگر این موضوع تحقق پیدا کند سهم بازار این واحدهای تولیدی را افزایش می دهیم چون با این برنامه کاری، علاوه بر فروش تولیدات آنها، اشتغال استان هم تثبیت می شود.
وی اضافه کرد: حمایت از صنایع داخلی استان یکی دیگر از اهداف اصلی اجرای این طرح است و در گام اول معرفی واحدهای تولیدی به فروشگاههای زنجیره ای انجام می شود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به منظور حمایت از تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی با فروشگاههای زنجیره ای استان و ارتباط نزدیک با واحدهای تولیدی از دیگر برنامه های سازمان صمت لرستان است و در گام دوم قراردادهای ملی برای این منظور امضا خواهد شد.