بی‌تفاوتی در موضوعات اجتماعی یک آسیب است

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 19:22
رئیس کمیته امداد امام بی‌تفاوتی در موضوعات اجتماعی و مشکلات مردم را یک آسیب دانست و تاکید کرد: معلمان و اساتید باید قدر موقعیتی را که در آن قرار گرفته‌اند خوب بدانند.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی بختیاری در مراسم تجلیل از استادان مرکز علمی کاربردی کمیته امداد ضمن گرامیداشت روز معلم و استاد، گفت: امروز روز قدردانی از عزیزانی است که به عنوان استاد در این مرکز مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه اولین معلم، ذات اقدس الهی است، افزود: معلمی حقیقتا شغل انبیا است و این تعبیر والا، قداست شغل معلمی را نشان می‌دهد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه معلم بر نفوس انسان‌ها تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: اگر این تاثیرگذاری در مسیر بندگی و عبودیت خداوند قرار گیرد، معلمی از این منظر سخت‌ترین کارهاست و بالاترین پاداش‌ها را هم در این دنیا و هم در آن دنیا دارد.

بختیاری به نقش معلم در جامعه انسانی اشاره کرد و گفت: ایمان به خدا، سوزی را در دل‌ سبب می‌شود که مومن جانش را در مسیر خداوند تقدیم می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: اگر علم منهای خدا شود، با وجود همه فضیلت‌ها، بلای جامعه انسانی است و این همان چیزی است که این روزها در غزه شاهد هستیم.

رئیس کمیته امداد بی‌تفاوتی در موضوعات اجتماعی و مشکلات مردم را یک آسیب دانست و تاکید کرد: معلمان و اساتید باید قدر موقعیتی را که در آن قرار گرفته‌اند خوب بدانند.

وی خودسازی را پیش‌شرط لازم برای تاثیرگذاری علم عنوان کرد و افزود: به تعبیر حضرت امام(ره) اگر خودسازی نباشد، علم فرد هم به ضرر جامعه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.