بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 10:36
یک فوق تخصص طب خواب گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه‌ها هم یاد می‌گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

دکتر حبیب الله خزایی با بیان اینکه موضوعی که امرزوه خیلی از خانواده‌ها با آن روبرو هستند بحث دیر خوابیدن بچه‌ها است، عنوان کرد: معمولا موضوع دیر خوابیدن بچه‌ها در خانواده‌هایی بیشتر دیده می شود که نظم خاصی برای شروع خواب و یا بیدار شدن ندارند.

این روانپزشک افزود: اگر جزو آن دسته از خانواده‌ها هستیم که تا دیر وقت بیدار می مانیم و نظم خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن نداریم، نباید انتظار داشته باشیم که فرزندانمان به موقع بخوابند و به موقع بیدار شوند.

خزایی با توصیه به خانواده‌ها برای داشتن یک نظم خاص برای خوابشان، گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه ها هم یاد می گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در خانواده هایی که نظم خاصی برای خوابد ندارند، معمولا توصیه و یا اجبار به فرزندان برای زود خوابیدن جوابگو نیست. اگر با رفتارمان به فرزندانمان یک الگوی مناسب خوابیدن و بیدار شدن نشان دهیم، بیشتر مورد توجه فرزندان قرار گرفته و از آن تبعیت می کنند.

خزایی با بیان اینکه معمولا فرزندان از الگوی خواب والدین خود تبعیت می کنند، عنوان کرد: حفظ بهداشت خواب در خانواده به بهبود وضعیت خواب بچه‌ها می تواند کمک زیادی کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.